Persbericht

14 oktober, 2008

Hybris ondersteunt speciaalzaken van V-ZUG met Commerce Suite

~ Flexibele software biedt meer mogelijkheden en verlicht de werkdruk bij de klantenservice ~

Leverancier van huishoudelijke apparatuur V-ZUG AG heeft de Commerce Suite van hybris sinds een aantal maanden geïmplementeerd. Het Zwitserse bedrijf dat voornamelijk is gespecialiseerd in keukenapparatuur en witgoed stelt met deze suite speciaalzaken in de gelegenheid om snel en eenvoudig losse onderdelen te bestellen. Een nieuwe functionaliteit van de Commerce Suite is dat de verkoopspecialisten op ieder gewenst moment toegang hebben tot de elektronische catalogus. Daarnaast worden met deze oplossing de vele administratieve taken weggenomen bij de klantenservice, aangezien klanten nu direct in contact worden gebracht met het desbetreffende verkooppunt.

De oplossing, die tot nu toe werd gebruikt voor sales-activiteiten, heeft zijn limiet bereikt als het gaat om het technische gebruik en de systeemmogelijkheden. V-ZUG was toe aan uniform gebruikersbeheer alsook een oplossing die zelf aanpassingen kan maken. Uiteindelijk heeft V-ZUG de bestaande oplossing op basis van een uitklapmenu geïntegreerd met de retail-portals van speciaalzaken. Op deze manier kan de klant eenvoudig meer informatie raadplegen door op het benodigde onderdeel te klikken in het uitrolmenu, waarna een product direct in de digitale winkelwagen geplaatst kan worden.

Ons vorige systeem was erg moeilijk te onderhouden en niet erg gebruiksvriendelijk , zegt Markus Dittli, groepshoofd van Applications Products bij V-ZUG AG. Met de Commerce Suite van hybris waren we al overtuigd van de werking door de reeds bestaande mogelijkheden voor onze winkel in vervangende onderdelen. Daarnaast zijn we erg blij dat we zelf zaken kunnen aanpassen en uitbreiden.

Momenteel hebben al ruim vijftig speciaalzaken toegang tot de webcatalogus. De catalogus heeft bijgedragen aan de vermindering van de werkdruk bij de klantenservice van V-ZUG, doordat het aantal aanvragen van onderdelen sterk is verminderd. Daarnaast is het bestelproces nu veel gelijkmatiger verdeeld en vergt minder werkzaamheden van de klantenservice dan bij de vorige oplossing.

Duidelijke en uniforme werkprocessen spelen een zeer belangrijke rol voor bedrijven die zich richten op de toekomst , legt Henk-Jan van der Weide, regional manager hybris Benelux, uit. V-ZUG AG heeft met de e-commerce oplossing van hybris een aantal belangrijke tools in handen, die mogelijkheden bieden voor een servicegerichte toekomst en tevens de taken voor de medewerkers verlichten.

(368 woorden)