Groep Colruyt

Persberichten
Terug naar vorige pagina

13/10/08

Groep Colruyt promoot groenten en fruit

De Groep Colruyt verkoopt binnenkort ook Plop-fruit. Een samenwerking met Studio 100 die kadert in de ruimere aandacht van de groep voor de eetgewoontes van jonge kinderen. Om groenten en fruit bij deze doelgroep nog meer te promoten engageert Colruyt zich in een aantal uiteenlopende projecten waaronder Tutti Frutti op de basisscholen en de nieuwe nationale 'All day long'-campagne.

In het Plop-assortiment zitten voorlopig al appels, kiwi's, bananen, sinaasappels en tomaten. Het assortiment kan evenwel nog uitbreiden in de toekomst. Naast de samenwerking met Studio 100 ondersteunt Colruyt ook volop het `All day long'-project, een campagne van VLAM, het VBT, Fresh Trade Belgium en Fedis. Met de campagne wil de volledige sector benadrukken dat je groenten en fruit op alle momenten van de dag kan eten.

Behalve kinderen stimuleren om meer groenten en fruit te eten, wil de Groep Colruyt ook informeren. "We kunnen een meerwaarde bieden door onze kennis te delen met het publiek", aldus Tony Debock, verantwoordelijk voor de aankoop van fruit en groenten binnen de Groep. "We willen ze de liefde voor verse producten bijbrengen en ze bewust maken van de pure lekkere smaak van vers fruit en groenten."

Nieuwsgierig

Niet alleen Studio 100 wordt daarbij betrokken, want ook het al eerder genoemde Tutti Frutti-project past perfect binnen de filosofie van gezonde voeding. Dat fruitproject loopt ondertussen al ruim vijf jaar in heel Vlaanderen voor het basisonderwijs en het secundair onderwijs. Het doel ervan is om jongeren meer fruit te laten eten door ze iedere week ander fruit aan te reiken op school. Zo eten de kinderen minstens één keer per week fruit en leren ze verschillende soorten kennen. Dat maakt hen vertrouwd met nieuwe smaken en nieuwsgierig naar nog meer fruit. Zo heeft Colruyt ook een fruitkalender opgesteld voor het hele schooljaar.


---

Voor meer info
Tony Debock, verantwoordelijke fruit en groeten, 02 360 10 40 of
Tim De Meyer, persverantwoordelijke Groep Colruyt, 02 360 10 40