Ingezonden persbericht


Persbericht

Getronics musical verrast treinreizigers in Utrecht Nog nooit eerder vertoonde merklancering van een ICT-dienstverlener in Nederland

Foto: Als start van de nieuwe merkcampagne van ICT-dienstverlener Getronics werden reizigers op Utrecht CS vanochtend getrakteerd op een minimusical over de vanzelfsprekende dingen die het leven veraangenamen.

Utrecht, 14 oktober 2008 - Vanochtend werden reizigers op het drukke Centraal Station in Utrecht spontaan getrakteerd op een minimusical van Getronics. Een zogenaamde conducteur, beveiligingsbeambte, kioskmedewerker en nog elf andere acteurs doken al zingend op uit het publiek en brachten een swingend musicalnummer ten gehore over de vanzelfsprekende dingen die het leven veraangenamen. Het verrassingsoptreden vormt de start van de nieuwe merkcampagne van Getronics: More Fans Every Day. De campagne illustreert hoe Getronics betrokken is bij veel diensten die het leven gemakkelijk maken maar die vaak als heel gewoon beschouwd worden. Vanaf vandaag presenteert Getronics zich wereldwijd onder een nieuw merk, logo en huisstijl.

Erik van der Meijden, CEO van Getronics: "Sinds oktober 2007 maakt Getronics deel uit van KPN. Getronics is binnen KPN met ingang van vandaag het label voor alle ICT-diensten aan de grootzakelijke markt. De strategie van Getronics kenmerkt zich door focus. Wij richten ons op gestandaardiseerde ICT-dienstverlening in een wereld waarin telecommunicatie en IT samenkomen. Daarbij voorzien we in werkplekbeheer, datacenters & hosting services en adviesdiensten in de Benelux. Wereldwijd ligt onze focus volledig op werkplekdienstverlening. Onze diensten houden veel alledaagse processen van onze samenleving draaiende. Bij een aangepaste bedrijfsstrategie hoort een aangepaste merkstrategie en visuele identiteit."

Visuele identiteit
Een nieuwe eigenaar, een nieuw bestuur en een begin dit jaar aangekondigde nieuwe bedrijfsstrategie zijn aanleiding geweest voor Getronics voor de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie. Een nieuwe merkstrategie vraagt om een logo en een uitstraling die vooruit loopt op de toekomst. Het nieuwe logo brengt de mogelijkheden van de digitale wereld in beeld: kleur, beweging en de voortdurende uitwisseling van informatie. Zo zal het logo online veelal in beweging zijn. De gekleurde strepen symboliseren informatiestromen. De zwarte kleur geeft de Getronics huisstijl een krachtige en onderscheidende uitstraling in de markt van grote organisaties. Uit onderzoek onder klanten en medewerkers is naar voren gekomen dat de uitstraling van het nieuwe logo overeenkomt met de merkwaarden van Getronics: kennis en kunde, betrouwbaarheid en inventiviteit.

Over Getronics
Met een wereldwijde omzet van 2,5 miljard euro en circa 20.000 medewerkers is Getronics de grootste ICT-dienstverlener in de grootzakelijke markt van de Benelux en een toonaangevende speler wereldwijd. Als expert in workspace management services, datacenter & hosting services en consulting services helpt Getronics medewerkers van grote organisaties vooruit door altijd en overal op een veilige manier toegang te bieden tot informatie. Getronics beschikt hiervoor over een compleet portfolio aan geïntegreerde ICT-diensten voor de grootzakelijke markt en werkt volgens een Global Service Delivery Model waardoor klanten over de wereld verzekerd zijn van dienstverlening van een consistente kwaliteit. Getronics is onderdeel van KPN, de toonaangevende leverancier van telecommunicatiediensten in Nederland.

Voor meer informatie:
Jolanda Peek
Vice President Communications Getronics
Tel.: 030 - 663 5232
E-mail: media.nl@getronics.com