Easy Way neemt 1000ste studentchauffeur in dienst


Studentchauffeur gat in de markt

BREDA, 20081021 -- In 1990 hadden de toenmalige studenten Barend Groote Schaarsberg en Robert Cappetti het idee om zichzelf te verhuren als studentchauffeur. Op een studentenkamer in Breda werd een kantoor ingericht en als bedrijfsnaam kozen ze Easy Way. Studentenchauffeurs die klanten vervoeren in hun eigen auto bleek een gat in de markt en de unieke formule kreeg al snel publiciteit van lokale kranten. Een van de eerste klanten was de toenmalige Burgemeester van Breda drs. E. Nijpels.

Al snel was er meer vraag en werd de hulp ingeroepen van medestudenten. Ook van buiten Breda kwamen er aanvragen binnen voor een chauffeur. In 1991 werd daarom gestart met het opzetten van een landelijke dekking van studentenchauffeurs om overal in Nederland de dienst aan te kunnen bieden.

De studentenkamer is ondertussen een ruim kantoor in het centrum van Breda waar dagelijks 20 medewerkers werkzaam zijn. Hier komen alle boekingen binnen en zorgen de planners voor een match tussen klant en chauffeur.
Omdat natuurlijk niet iedere student zomaar ingezet kan worden heeft Easy Way een eigen afdeling Instructie & Opleiding. Ervaren (ex-politie) instructeurs testen dagelijks studenten op rijvaardigheid. Bij gebleken geschiktheid doorloopt de student een lesprogramma afgestemd op de dagelijkse werkzaamheden.

Naast de studentchauffeur biedt Easy Way ook Valet parking en verschillende thuisbrengdiensten. Zo is er samen met Alliance Gastronomique de afterdinnerservice.nl opgezet waarbij klanten na afloop van een lunch of diner in hun eigen auto thuisgebracht worden. In navolging daarop is in samenspraak met de vereniging van golfaccommodaties de aftergolfservice.nl opgezet en voor bedrijfsfeesten en evenementenbureaus is er de thuisbrengservice.nl

In 1990 hadden de twee oprichters, die nog steeds directeur/eigenaar zijn, nooit gedacht 18 jaar later de 1000ste chauffeur in dienst te nemen. Easy Way groeit nog steeds door, ondanks alle paniek op de beurzen en een economie die onder druk staat. Klanten zullen gebruik blijven maken van flexibele chauffeurs, ze willen immers hun verloren reistijd omzetten in bruikbare werktijd.