Persbericht

Informatica-klant kpn wint prestigieuze ventana research leadership award

~ Telecomreus voorbeeld van Information Management door data integratie en data kwaliteit implementatie van Informatica ~

Nieuwegein, 22 oktober 2008 - KPN (NYSE: KPN), een klant van Informatica Corporation (NASDAQ: INFA), de grootste onafhankelijke aanbieder van data integratiesoftware, heeft de begeerde 2008 Ventana Research Leadership Award gewonnen in de categorie Information Management. De Nederlandse telecomreus heeft een grootschalige klantdata-hub opgezet, met Informatica als het platform voor data integratie, data kwaliteit en synchronisatie. Hiermee heeft KPN een betrouwbaar, volledig beeld van klanten in de uitgebreide, allesomvattende operationele en analytische CRM-processen.

"Onze Informatica-gebaseerde oplossing is cruciaal geweest in het garanderen van klanttevredenheid en heeft onder meer gezorgd voor een hogere omzet per klant, minder opzeggingen en een hogere productiviteit van ons callcenter", zegt Jan Muchez, CIO van KPN. "Doordat alle relevante data nu op één plek zijn verzameld, met real-time cleansing en standaardisatie, hebben onze mensen een geïntegreerd, allesomvattend zicht op de consument; een 'golden view', waardoor ze snel en adequaat kunnen reageren op vragen en orders van deze consument."

Het data integratieplatform van Informatica was cruciaal in het slagen van dit project. Tijdens het opzetten van het project bij KPN werd de technologie van Informatica ingezet om data te migreren van bestaande systemen naar de nieuwe, op Siebel-gebaseerde omgeving. Verder werd de data gesynchroniseerd met real-time services en de kwaliteit van klantdata geoptimaliseerd. Een real-time Customer Data Cleansing (CDC)-platform, gebaseerd op Informatica PowerCenter's data integratie software en Informatica Data Quality, de software voor data kwaliteit, werd gebruikt om real-time data cleansing en aanverwante services te leveren voor KPN's master data management (MDM)-omgeving.

"We zijn er ontzettend trots op dat KPN de 2008 Ventana Award heeft gewonnen, en ook op de resultaten die het bedrijf heeft bereikt door gebruik te maken van Informatica's uitgebreide, unified en open platform, met name onze vooraanstaande data integratie- en data kwaliteit technologie. Niet voor niets was KPN de grote winnaar tijdens onze eigen Informatica 2008 Innovation Awards, eerder dit jaar", zegt Chris Boorman, chief marketing officer, Informatica. "KPN's succes is vooral van belang omdat bedrijven niet alleen iets moeten doen aan de fragmentatie van hun data en systemen, maar ook aan de betrouwbaarheid van data, in real-time modus. Dat zal substantiële operationele verbeteringen opleveren."


Noot voor redacties