Ingezonden persbericht


LANCOM lanceert partnerprogramma voor Value-Added Distributeurs

VADvantage komt tegemoet aan specifieke wensen van zijn partners

Amsterdam, 22 oktober 2008 LANCOM Systems introduceert VADvantage, een nieuw partnerprogramma voor zijn Value-Added Distributeurs (VAD s). Dit programma is afgestemd op de specifieke behoeften van VAD s. De bonusmodellen binnen het programma zijn individueel te combineren. Met de incentives wil LANCOM de relaties met partners versterken en aangesloten partijen groeikansen bieden. Het nieuwe partnerprogramma geldt voor alle regio s behalve Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Het VADvantage-programma van LANCOM is opgebouwd volgens de specifieke structuur van de saleskanalen in de landen waarin VAD s een belangrijke rol spelen. Net zoals bij het LANvantage-programma voor resellers, is de belangrijkste doelstelling van VADvantage de ontwikkeling van expertise en het stimuleren van de verkoop.

Partners kunnen, afhankelijk van hun omvang, structuur en focus, op verschillende manieren profiteren van VADvantage. Het incentivesysteem bestaat uit vier pijlers. Partners kunnen hieruit een keuze maken op basis van hun knowhow en focus. Voor alle distributeurs gelden dezelfde basisvoorwaarden. Ze kunnen de incentives uit één, meerdere of alle pijlers gebruiken.

De eerste pijler van VADvantage bestaat uit de Value-Add Incentives. LANCOM biedt kortingen aan als de distributeur lokale presalesondersteuning, RMA-verwerking en/of aftersalesondersteuning levert. De tweede pijler omvat Order Incentives, die kortingen biedt op vooraf betaalde bestellingen of op bestellingen die een bepaalde waarde overschrijden. Met de derde pijler profiteren VAD s van kortingen als ze nieuwe resellers van LANCOM-producten aandragen. De vierde pijler bestaat uit volumebonussen die worden toegekend voor het realiseren van kwartaal- of jaarlijkse groeicijfers, of speciale incentivedoelstellingen. De incentives worden contant uitbetaald en zijn op kwartaal- of jaarbasis aan te vragen, sommige worden zelfs vooraf vergeven. Ook demonstratiesamples en trainingen maken deel uit van VADvantage.

Jan Buis, Director International Sales bij LANCOM Systems: We willen individueel tegemoetkomen aan de behoeften van iedere VAD. Onze vier-pijlerstrategieën en de niet-financiële incentives zorgen voor aanzienlijke verbeteringen voor onze partners. Vanuit VADvantage kan iedere VAD optimaal profiteren van zijn eigen kracht.

Iedere geautoriseerde LANCOM Value-Added Distributor kan deelnemen aan VADvantage. De regionale Sales Managers van LANCOM kunnen geïnteresseerde partners van meer informatie voorzien.

###

Over LANCOM

LANCOM Systems GmbH is een vooraanstaande Duitse producent van betrouwbare en innovatieve communicatieoplossingen voor grote ondernemingen, mkb-bedrijven, overheden en andere organisaties. Het bedrijf levert oplossingen en software voor IP-gebaseerde VPN-, VoIP- en draadloze netwerken, inclusief ondersteuning en dienstverlening. De oplossingen zijn speciaal ontwikkeld voor zakelijke klanten. LANCOM richt zich vooral op producten voor internettoegang met geïntegreerde, hoogwaardige firewalls voor ADSL-, SDSL-, ISDN- en UMTS-toegang. Daarnaast focust het bedrijf zich op uitvoerige oplossingen voor netwerkverbindingen en -beveiliging met Virtual Private Networks (VPN), draadloze netwerken (Wireless LAN) en Voice over IP. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken. Daarnaast heeft het bedrijf verkoopkantoren in München, Londen, Wenen, Caldaro (Italië), Barcelona en Amsterdam. Meer informatie is te verkrijgen op www.lancom-systems.nl.