Siteworx en SDL Tridion verzorgen nieuwe website voor Mandarin Orienta


NEW YORK, 20081022 -- Siteworx, Inc., een van de grootste onafhankelijke Web Design en Application Development firma's uit Noord-Virginia (USA) en SDL Tridion, leider in web content management oplossingen en onderdeel van SDL, leidend leverancier van Global Information Management (GIM) oplossingen, maken vandaag bekend dat zij gezamenlijk de implementatie verzorgen van het content management systeem SDL Tridion R5 voor de website van Mandarin Oriental Hotel Group (www.mandarinoriental.com).

Als onderdeel van hun interactieve marketing strategie, werkt de luxe hotel operator uit Hongkong samen met Siteworx en SDL Tridion aan de herstructurering en herlancering van haar wereldwijde website. Hiermee wordt Mandarin Oriental in staat snel websites uit te rollen voor nieuwe locaties, terwijl tegelijkertijd de integriteit van haar wereldwijde merk is beschermd.

"Bij Mandarin Oriental staat onze reputatie als superieur luxemerk centraal in al onze activiteiten. Net als onze onderkomens moet ook onze wereldwijde website onze missie uitstralen die is gericht op het "verwennen" van onze klanten.", zegt Christoph Oberli, Vice President e-Commerce & Interactive voor de gehele groep. "De keuze voor een WCM-systeem dat aan de ene kant de mogelijkheid biedt om veel aspecten van onze site te lokaliseren, terwijl het aan de andere kant zorgt dat de overall merkconsistentie volledig wordt gewaarborgd, lag voor de hand. Onze wereldwijde marketing initiatieven worden op deze manier drastisch versimpeld."

Het partnerschap tussen Siteworx en SDL Tridion levert een WCM-systeem dat centraal wordt beheerd en speciaal is ingericht om content op te leveren over meerdere kanalen en in meerdere talen. SDL Tridion R5 is uniek in de zin dat het Mandarin Oriental in staat stelt een consistente look & feel te behouden, terwijl het toch de 40 hotels voorziet van een makkelijk te gebruiken instrument om content te lokaliseren naar taal, klanten en voor specifieke aanbiedingen. Zo kan bijvoorbeeld ieder individuele hotelwebsite icoontjes tonen zien die representatief zijn voor het merk Mandarin Oriental, zoals het wijdbekende "fan" logo. De foto's en taal zijn echter lokaal bepaald. Hierdoor beleven klanten altijd een consistente en toch regionaal relevante ervaring, ongeacht of zij zoeken naar een hotel vlakbij New York's Central Park of bij Victoria Harbor in Hongkong.

"SDL Tridion R5 is een superieure oplossing voor klanten van Siteworx en in het bijzonder voor die klanten die op zoek zijn naar een oplossing ter ondersteuning van een wereldwijd Web programma. Het maakt snelle ontwikkeling en uitrol in meerdere talen mogelijk en vergroot de doeltreffendheid van locale sites zonder dat de corporate branding in gevaar komt." stelt Tim McLaughlin, president van Siteworx. "Wij zijn zeer verheugd dat we Mandarin Oriental Hotel Group kunnen helpen in de planning, ontwikkeling en uitrol van SDL Tridion R5."

Merkconsistentie en lokalisatie, taal en vertaling zijn belangrijke zaken voor wereldwijde bedrijven met een internationaal bereik. SDL Tridion R5 biedt van alle Web content management systemen het meest geavanceerde vertaalprogramma en kan helpen bij de versimpeling en stroomlijning van het creatieproces van meertalige sites waardoor de efficiency en accuraatheid van informatie worden vergroot.

"Merkbeheer en consistentie zijn extreem belangrijk voor ondernemingen met een wereldwijd bereik. SDL Tridion stelt multinationale organisaties in staat om hun merk te beschermen en uit te breiden door consistente marketingthema's te integreren in hun sites, terwijl de content alsnog gelokaliseerd kan worden. Dit is een kritiek punt voor ondernemingen die concurreren op de wereldwijde markt waar het web zo'n belangrijke rol speelt." zegt Erik Aeyelts Averink, President van SDL Tridion.





Ingezonden persbericht