Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Speciale 'Recessie Sessie' bereidt Nederlandse bedrijven voor op moeilijke tijden

Reclamebureau trekt land in met bijzonder product

Amsterdam, 23 oktober 2008

In tijden van recessie is traditioneel het marketingbudget de eerste post waar het mes in gaat. In veel gevallen onvermijdelijk, maar het hoeft niet per se tot een minder effectieve reclamecampagne te leiden. Dit is de boodschap van het Amsterdamse reclamebureau New Message, gespecialiseerd in onconventionele reclame.

In speciale 'Recessie Sessies' wil het bureau Nederlandse bedrijven helpen door hen aan de hand van nationale en internationale cases te inspireren.

Directeur Jan Has van New Message: 'Marketeers worden in tijden van economische teruggang vaak voor de schier onmogelijke taak gesteld om meer voor elkaar te krijgen voor vaak (veel) minder geld. Wij merken dat er een grote behoefte is aan inspiratie op het gebied van bijvoorbeeld pr acties, guerrilla marketing, ambush marketing en online tactieken zoals viral marketing waarmee een marketeer met een kleiner budget ook goed uit de voeten kan.'

Ook wordt er in de ruim twee uur durende presentatie, die geboekt kan worden via www.newmessage.nl, gewezen op de kansen die een recessie biedt door bijvoorbeeld juist anticyclisch te adverteren. En worden er voorbeelden besproken van zeer impactvolle campagnes die met een lager mediabudget ingezet kunnen worden.

De kosten van een Recessie Sessie zijn uiteraard gering: de stand van de AEX in Euro's op het moment van het boeken van de sessie. 'Dat valt dus voorlopig wel mee' aldus Has.

END

-------------

Over New Message

New Message is een Amsterdams reclamebureau dat zich specialiseert in non-conventionele communicatie. Het bureau is bekend van campagnes voor o.a. Binck Bank, Dirk van den Broek, Suitsupply en Coebergh. Ook richtte het bureau in 2005 het eigen merk Johnny Loco op. Zie ook www.newmessage.nl.

Over Jan Has

Jan Has (1961) is algemeen directeur van New Message. In het verleden werkte Has zowel bij bekende reclamebureaus als O'Gilvy & Mather en TBWA als bij de ING en de NS. Ook richtte hij ooit het bureau SWH op.

Meer informatie (niet ter publicatie):

Contactpersoon:
Jan Has: 020-7775185 of 06-53862075


---- --