Kruidvat stunt met hotelkamers

22/10/2008 14:43

Fletcher Hotel Group

Drogisterijketen Kruidvat verkoopt vanaf 28 oktober 100.000 hotelovernachtingen voor een stuntprijs. Kamers in 4 en 3 sterren hotels worden massaal op de markt gebracht.

Fletcher Hotel Group en Kruidvat zetten de hotelmarkt op z'n kop.

Deze eenmalige stunt met hotelkamers start dinsdag 28 oktober in alle Kruidvat filialen en de voucherverkoop duurt slechts twee weken of korter zolang de voorraad strekt. De vouchers zijn inwisselbaar bij de hotelketen Fletcher Hotel Group. Alle 30 drie- en viersterrenhotels verspreid door heel Nederland accepteren de Kruidvat vouchers. De verwachting is dat gelimiteerde voucheroplage van 200.000 snel verkocht zijn.

Ook luxe hotels

Niet alleen het 3 sterren segment maar ook het luxe 4 sterren segment zoals bekende hotels "Auberge de Kieviet" te Wassenaar en "Paleis het Stadhouderlijkhof" te Leeuwarden zijn te boeken met de vouchers. Overnachtingen zijn op basis van twee personen. Men is niet verplicht te ontbijten of te dineren. De gasten hebben het komende halfjaar de tijd om de voucher te verzilveren, zowel in het weekend als midweek.

Fletcher Hotel Group

Met 30 hotels in eigendom behoort Fletcher tot de grotere hotelketens van het land. De hotelketen ziet het als een mooie kennismaking met haar, alle verschillende, hotels verspreid door geheel Nederland. De ervaring leert dat zodra men in één van de hotels overnacht heeft, Fletcher er een trouwe klant bij heeft. "Wij zien het als een eenmalige ludieke aktie", zegt directeur Rob Hermans, "De kredietcrisis creëert bij de consument een somber perspectief. Om hen wat vrolijker te maken hebben wij deze actie bedacht onder het motto "Als premier Balkenende het niet doet, doen wij het wel!".

Onderzoek: Nederland tijdens kredietcrisis populair mits betaalbaar.

Uit een recent consumentenonderzoek blijkt dat Nederlanders het gedoe rond de kredietcrisis graag in eigen land willen ontvluchten. Belangrijkste redenen om er even tussenuit te gaan zijn ontspanning, onthaasten en bezoek van de natuur zo blijkt uit onderzoek door het Nederlands Bureau voor Toerisme. Het allerhoogst speelt betaalbaar een rol. Maar liefst 84% van de Nederlanders zeggen even eruit te willen mits ze het kunnen betalen. Van de ondervraagden blijven maar liefst 93% dan het liefst in eigen land. Uit het onderzoek blijkt dat de trend van korte vakanties zich juist door de crisis doorzet als het maar binnen het budget past. Wandelen en fietsen zijn de meest populaire bezigheden.





http://www.fletcheractie.nl