IDG versterkt business to business portfolio

28/10/2008 10:35

IDG Nederland

Haarlem, 27 oktober 2008 - IDG Nederland benoemt Herman Mantel (29) tot uitgever van het business to business cluster. Hij wordt in deze nieuwe functie verantwoordelijk voor Webwereld, Infoworld en Techworld. Mantel werkt sinds februari 2008 bij IDG Nederland als Enterprise Manager en werkte daarvoor bij VNU Media (IT-cluster) en Sanoma Men's Magazines.

Tom Sanders (33) is benoemd tot algemeen hoofdredacteur van het business to business cluster. Sanders is sinds december 2007 hoofdredacteur van Webwereld en werkte daarvoor zes jaar voor VNU als journalist in San Francisco. In zijn nieuwe functie zal hij naast Webwereld ook leiding geven aan Infoworld en Techworld.

Jeroen Jonker Roelants (36) is benoemd tot uitgever new business. Jonker Roelants werkt sinds 2006 bij IDG Nederland als business development manager. Daarvoor was hij werkzaam als uitgever bij Kluwer. Jonker Roelants wordt verantwoordelijk voor innovatie en acquisities.

Over IDG

IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds toonaangevende multimediabedrijf in de ICT-branche. IDG is een webcentric company met meer dan 450 websites. Zo'n 140 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 750 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

IDG Nederland bedient duidelijk gesegmenteerde doelgroepen met duidelijk gepositioneerde multimediale merken. Dit zijn op de consument gerichte merken, zoals Computer!Totaal, Zoom.nl, Tips & Trucs en Gamez.nl, en op de zakelijke markt gerichte merken waaronder Webwereld, InfoWorld, ChannelWorld en TechWorld.

Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.