Ingezonden persbericht


Avaya kent EMEA Applications Partner Award 2008 toe aan Newtel Essence

Toekenning op basis van omzetgroei en innovatieve inzet Avaya-technologie

Nieuwegein, 28 oktober 2008 Avaya heeft de EMEA Applications Partner Award 2008 toegekend aan Newtel Essence. Het bedrijf reikt deze prijs uit aan Business Partners die het afgelopen jaar de hoogste omzet op Avaya-producten hebben gerealiseerd of een zeer innovatieve Avaya-implementatie hebben gedaan. Newtel Essence blonk uit op beide gebieden. Zo realiseerde dit bedrijf circa 50 procent omzetgroei in Avaya-oplossingen en ontwikkelde Newtel Essence E112. Dit door het Korps landelijke politiediensten (KLPD) beheerde landelijke 112-alarmnummer is gebaseerd op Avaya IVVR (Interactive Voice & Video Reponse). Avaya reikte de award uit tijdens het EMEA Business Partner-evenement in Madrid.

Newtel Essence is toonaangevend leverancier van (online) klantcontactmanagementoplossingen en data- en telecommunicatietechnologie. Het bedrijf is een 100 procent dochter van KPN en de grootste Business Partner van Avaya in Nederland. Met E112 biedt Newtel Essence een oplossing voor de grote werkdruk van callcentermedewerkers op de 112-centrale. Intelligente gespreksroutering zorgt ervoor dat callcentermedewerkers hun calls efficiënter kunnen verwerken. Tegelijkertijd maakt E112 intelligent fielding mogelijk. Doordat agents inzicht hebben in waar iemand met zijn zijn of haar mobiele telefoon vandaan belt, kunnen ze de hulpdienst in de juiste regio inschakelen en snel naar de juiste plek sturen.

Marcel Reuvers, algemeen directeur van Newtel Essence: Wij zijn enorm blij met deze prijs. Innovatie op communicatiegebied staat centraal in onze bedrijfsvoering. We zoeken continu naar manieren om bestaande technologie, zoals die van Avaya, innovatief in te zetten om klanten te ondersteunen bij de meest complexe uitdagingen. E112 voor het KLPD is daar een aansprekend voorbeeld van. Dat we mede met deze implementatie de EMEA Applications Partner Award 2008 hebben gewonnen, onderstreept dat we vernieuwend bezig zijn.

Met de Business Partner Awards EMEA prijzen we Business Partners die zich voor wat betreft Avaya-omzet en innovatie onderscheiden , zegt Chris de Jong, Managing Director Avaya Nederland. Ik ben trots op het feit dat onze grootste Nederlandse Business Partner dit jaar in de prijzen is gevallen. Hieruit blijkt dat de samenwerking tussen Avaya Nederland en Newtel Essence gebaseerd is op vooruitstrevendheid voor wat betreft technologie-inzet en het vinden van nieuwe afzetkanalen voor Avaya-producten.

####

Over Newtel Essence

Newtel Essence, onderdeel van KPN, richt zich in de Benelux op organisaties die hun klantinteractieprocessen (CRM-integratie met contactcenters) willen optimaliseren. Communication Integrator Newtel Essence combineert in zijn (online)

klantcontactmanagementoplossingen data- en telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast levert Newtel Essence de servicenummers 0800/0900 als toegang tot contactcenters. Newtel Essence is marktleider in de contactcentermarkt en levert als enige in de markt een totale oplossing op het gebied van IP-telefonie, klantcontactmanagement, CRM, zelfservice, netwerken en security. Newtel Essence ondersteunt opdrachtgevers met advies, integratie en implementatie, opleidingen en onderhoud. Newtel Essence heeft een samenwerkingsovereenkomst met onder andere Avaya, Aspect, Cisco, Interactive Intelligence, Microsoft CRM en NICE.

Ingezonden persbericht