LLiNK

Rotterdam, 28 oktober 2008

-PERSBERICHT-

Filmpjescampagne LLiNK naar een climax

Zelfs BN-ers op jacht naar hoofdprijs van 75.000 euro

Met nog 10 dagen voor het sluiten van de inzendtermijn, heeft het aantal deelnemers aan de LLiNK actie: 'Verander de wereld met een filmpje' een opvallende vlucht genomen. Veel inzenders wanen zich nog kansrijk voor de 75.000 euro die klaar ligt voor het project dat straks de meeste stemmen krijgt. De strijd om een plaats in de finale is de afgelopen week echt losgebarsten.

Ook BN-ers worden ingezet in de jacht naar de hoofdprijs van 75.000 euro voor het goede doelen-filmpje dat eind november de meeste stemmen heeft vergaard. Zo zien we op www.llink.nl onder andere een video van Arjan Erkel die aandacht vraagt voor een project tegen kinderprosititutie in Cambodja. Hiernaast zijn er nog meer dan 125 andere aangrijpende, mooie of ontroerende filmpjes op de LLiNK site geüpload om aandacht te vragen en stemmen te werven voor de verschillende goede doelen.

Spanning stijgt
De vijf filmpjes die 7 november om 23:00 uur de meeste stemmen hebben vergaard, gaan door naar de finale eind november. De inzenders van de finalefilmpjes maken tijdens dan kans op de hoofdprijs van 75.000 euro om hun goede doel te realiseren. LLiNK directeur Tanja Lubbers vindt het logisch dat de activiteit nu sterk toeneemt. 'Er wordt op 20 november in de LLiNK Ledenwerfshow in totaal een ton verdeeld onder de vijf finalisten en veel deelnemers maken nog kans bij die laatste vijf te komen. Enerzijds komen er nu nog dagelijks nieuwe filmpjes bij, anderzijds zie je dat veel inzenders actief leden werven om te zorgen dat er zoveel mogelijk stemmen op hun inzending worden uitgebracht. Het is echt spannend geworden wie er in de finale terecht zullen komen, de top vijf verandert bijna dagelijks.'

Duizenden nieuwe leden
De filmpjesactie is onderdeel van de grote ledenwerfcampagne van LLiNK. En dat betekent dat de filmpjes weliswaar gratis kunnen worden geüpload via de site, maar alleen leden van LLiNK er een stem op kunnen uitbrengen. Dat heeft de groenste omroep van Nederland geen windeieren gelegd. Onder de vele stemmers zitten enkele duizenden nieuwe leden en hun aantal neemt nog dagelijks flink toe. In combinatie met een succesvol begin van de ledenwerfcampagne 'Ben jij al LLiNK?', ziet de weg naar de gewenste 150.000 LLiNK leden er voor de groenste omroep van Nederland inmiddels een stuk rooskleuriger uit dan enkele maanden geleden.

LLiNK
LLiNK wil met haar programma's op radio, televisie, internet en met haar overige activiteiten zoveel mogelijk kijkers, luisteraars en leden informeren, inspireren en activeren om een bijdrage te leveren aan een duurzame, eerlijke en zorgzame wereld.


---


Noot voor de redactie,

LLiNK