Zakenfestival Rotterdam 2008: PUUR ondernemen

24/07/2008 13:57

AM+D

Zakenfestival Rotterdam 2008: PUUR ondernemen

Het Zakenfestival Rotterdam is vernieuwd. Deze negende editie kent een compacter en kwalitatief nog hoogwaardiger programma dan voorgaande jaren. Ondernemers en beleidsmakers uit de regio krijgen zo de kans om in zeer korte tijd, veel ervaringen uit te wisselen, kennis van specialisten op te doen en uiteraard uitgebreid te netwerken. Het Zakenfestival Rotterdam vindt dit jaar plaats op 28, 29 en 30 oktober.

Het Zakenfestival 2008 draait om het thema PUUR. Ondernemers vinden op het Zakenfestival dan ook pure inspiratie. In een dynamische omgeving zien zij waar de kansen liggen en ontdekken hoe zij deze kunnen benutten.

Onder het motto 'ontdek hoe heldere ideeën in puur goud kunnen veranderen', geven tal van aansprekende namen op het Zakenfestival 2008 hun visie op actuele ontwikkelingen die voor Rotterdamse ondernemers van belang zijn. Onder andere Joseph Pine, een Amerikaanse goeroe op het gebied van 'experience' marketing.

De vernieuwde programmaopbouw zal bovendien een bredere doelgroep aanspreken. Zo wordt het Zakenfestival 2008 een must voor gevestigde én nieuwe ondernemers, grote én kleinere ondernemers en autochtone én allochtone ondernemers. Dit jaar worden meer dan 6000 bezoekers verwacht uit de branches Transport & Logistiek, Detailhandel & Retail, Haven en Industrie, Financiële dienstverlening en uit de Medische- en Creatieve sector.

Programma highlights

Tijdens het Zakenfestival 2008 worden de laatste businesstrends van meerdere kanten belicht. Actuele ontwikkelingen, de kansen en de risico's voor ondernemers in de Rotterdamse regio komen aan de orde met speciale aandacht voor duurzaam ondernemen, werkgelegenheid, internationaal zakendoen, ict, marketing en financiën.

Dinsdagavond 28 oktober wordt tijdens een VIP diner in de Schiecentrale de toon gezet. Coryfeeën van nationale allure spreken over de kansen en bedreigingen op het gebied van duurzaam ondernemen. Daarnaast laat ook de jonge garde zich gelden. Prijswinnende nieuwe ondernemers komen aan het woord. Onder meer Stef van Dongen, een jonge zeer succesvolle ondernemer en Peter Goedvolk, oprichter van Argos Oil en Havenman van het jaar 2006.

Op woensdag 29 en donderdag 30 oktober is het programma gevuld met plenaire presentaties, workshops, themasessies en debatten. Op woensdag ligt daarbij de nadruk op het ondernemersklimaat in de regio, duurzame economische innovatie, internationalisering en werkgelegenheid. Sprekers zijn o.a. Atilla Aytekin van de Dutch Dream Foundation en Reinoud Wolff, marketing manager desserts & concepts Unilever. Donderdag wordt gefocust op innovatieve manieren om klanten beter te bereiken. Puurheid en authenticiteit staan daarbij centraal. Zo houdt Joseph Pine een lezing over 'experience' marketing. Maar komen ook bekende namen van Nederlandse bodem aan het woord, zoals Henkjan Smits die zal uitwijden over de X-factor van je bedrijf. In meerdere themasessies laten diverse specialisten zien welke marketingtoepassingen op diverse plaatsen ingezet kunnen worden.

Het Zakenfestival 2008 wordt traditiegetrouw afgesloten met de uitreiking van de Rotterdamse Ondernemersprijs.

Meer informatie: www.zakenfestival.nl

Het Zakenfestival wordt mede mogelijk gemaakt door: de Rabobank.

Initiatiefnemers: Ondernemersnetwerk010 en Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam.

http://www.zakenfestival.nl