Productschap Margarine, Vetten en Olien (MVO)


27.10.2008

Cafetaria Top 100: Snackcorner Nieuwveld wint gouden gevelschildje

Snackcorner Nieuwveld heeft tijdens de Cafetaria Top 100 van 20 oktober jl. het gouden gevelschildje gewonnen voor de Top 100-ondernemer die het beste de campagne Verantwoord Frituren uitdraagt. De Cafetaria Top 100 is een onafhankelijke ranglijst van 100 topcafetaria's op een totaal van 5000 cafetaria's, samengesteld door het vakblad Snackkoerier. Snackcorner Nieuwveld uit Rotterdam staat op plaats 39 in de ranglijst.

Tijdens de Cafetaria Top 100 is de beste cafetaria bekend geworden: Snack-plaza Willem de Boer uit Urk. In 2008/2009 leidt deze cafetaria de ranglijst. Cafetaria's die Verantwoord Frituren kregen extra punten toegekend voor de ranglijst en maakten daarnaast kans op het winnen van een deelprijs, gericht op het uitdragen van Verantwoord Frituren. De deelprijs bestaat uit een zilveren beker, een oorkonde en een gouden gevelschildje. Tijdens een sfeervolle bijeenkomst overhandigde Judoka Dennis van der Geest het gouden gevelschildje aan Patrick en Linda Nieuwveld. Dennis tot de zaal: 'Als jullie het goed doen, komt de consument echt wel bij je terecht', daarbij doelend op het gebruik van vloeibaar frituurvet. Dennis van der Geest is de komende tijd het gezicht van de campagne.

Snackcorner Nieuwveld won de prijs in deze deelcategorie vanwege de aandacht voor Verantwoord Frituren in de zaak en op de website. De ondernemers delen actief folders uit over de campagne en komen zelf met ideeën voor de invulling van de campagne. Zij laten eigen onderzoek uitvoeren op dit gebied en treden daarmee naar buiten om zodoende bij te dragen aan het imago van de sector. De andere twee genomineerden waren Happy Frites uit Ubachsberg en Quick 'n Tasty uit Groningen.

De ranglijst is tot stand gekomen met behulp van zo'n dertig anonieme juryleden, van wie velen hun sporen in de branche hebben verdiend. Honderden cafetaria's zijn bezocht en beoordeeld. Er is gekeken door het oog van een kritische consument, en gelet op alle aspecten die een cafetaria voor deze consument aantrekkelijk kunnen maken. Zo is Verantwoord Frituren een belangrijk aspect omdat dat gezondheidswinst oplevert voor de klanten.

De MVO Award voor de Top 100-ondernemer die het beste de campagne verantwoord frituren uitdraagt, lijkt dan ook in de juiste handen te zijn bij de ondernemer van de cafetaria's Snackcorner Nieuwveld in Hoogvliet en Rotterdam.

Voor meer informatie over de Cafetaria top 100: zie www.cafetariatop100.nl

Voor meer informatie over Verantwoord Frituren: zie www.friturenindehoreca.nl