Ingezonden persbericht


Persbericht

Susan Duinhoven benoemd tot Algemeen Directeur Reader's Digest Benelux

Amsterdam, 30 oktober 2008. Susan Duinhoven (44) is met directe ingang benoemd tot Managing Director van The Reader's Digest B.V., deeluitmakend van het Amerikaanse uitgeversconcern The Reader's Digest Association, Inc.. Zij gaat leiding geven aan het media- en marketingbedrijf Reader's Digest in Nederland en België vanuit het hoofdkantoor te Amsterdam. Tevens is zij benoemd tot Director New Acquisitions Europe. In deze functie zal zij de groei en expansie van activiteiten gaan coördineren die The Reader's Digest Association nastreeft in Europa.

Susan Duinhoven is van 2005 tot 2007 werkzaam geweest als CEO van het Deense telefoongidsbedrijf De Gule Sider AS, dat door European Directories gekocht werd van het Deense telecombedrijf TDC. Daarvoor vervulde zij van 2002 tot 2005 in Nederland de functie van COO en Marketing Directeur van De Telefoongids, eveneens deel uitmakend van European Directories.

Over haar benoeming bij Reader's Digest, zegt Susan Duinhoven: "Reader's Digest is een bijzondere combinatie van een direct marketing organisatie en een uitgeverij. Al jaren slaagt de onderneming erin om te doen wat vele uitgevers ambiëren, namelijk een breed portfolio van producten aan haar abonnees aanbieden. Het merendeel van de omzet komt uit verkoop van uitgaven anders dan het bekende familietijdschrift Reader´s Digest. Ik vind het een bijzonder aantrekkelijke uitdaging om dit bedrijf, met één van de meest bekende uitgeefmerken, te laten groeien. Ik onderschrijf de visie van onze CEO Mary Berner dat de lezers hierbij "in charge" zijn. In dit kader zullen wij extra aandacht geven aan uitbreiding van internet publishing en eDM activiteiten. Verder ga ik me richten op het aanbieden van onze direct marketing kennis aan andere bedrijven."

Over Reader's Digest

The Reader's Digest Association, Inc., is een internationale media- en marketingonderneming met meer dan 20 merken. Reader's Digest zorgt voor inspiratie, kennisontwikkeling en entertainment en brengt lezers/website bezoekers over de hele wereld met elkaar in contact. Het concern heeft vestigingen in 45 landen die boeken, tijdschriften, educatieve uitgaven en muziek- en videoproducten uitbrengen in lokale markten. Hiermee heeft Reader's Digest een totaal klantenbestand van 100 miljoen huishoudens in 79 landen opgebouwd. De onderneming publiceert 92 tijdschriften, waaronder 50 edities van Reader's Digest, het tijdschrift met de grootste oplage ter wereld, en onderhoudt 65 merkwebsites die 18 miljoen unieke bezoekers per maand genereren. De onderneming verkoopt wereldwijd 68 miljoen boeken, muziek- en videoproducten per jaar.

Het hoofdkantoor is gevestigd in Pleasantville, New York.