Ingezonden persbericht


Persbericht

3 november 2008

Zakelijk reizen met NS Hispeed in de lift


· Nieuwe services maken reistijd tot werktijd


· Zakelijk treinreizen milieubewuste keuze

Het internationaal zakelijk reizen per trein is het afgelopen jaar met negen procent gegroeid. Van de zakelijke treinreizigers kiest 87% voor de eerste klasse. Dit blijkt uit cijfers van NS Hispeed. Met vijf tot zes vertrekmomenten per dag uit de grote steden zijn Thalys, ICE International, Eurostar en TGV een perfecte manier om naar zakensteden in Europa te reizen. NS Hispeed heeft het aantal voorzieningen voor zakelijke reizigers sterk uitgebreid. Naast de mogelijkheid om snel vanaf de werkplek te boeken, zijn er de NS Hispeed Lounges op Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Schiphol en Breda, en de NS Hispeed Corner op Utrecht Centraal. Hier kunnen zakelijke reizigers in alle rust overleggen en werken via KPN HotSpots. Dat verandert de noodzakelijke reistijd in nuttige werktijd.

Zakelijk treinreizen is daarnaast ook een milieubewuste keuze. Berekeningen van Milieu Centraal wijzen uit dat internationale treinreizen per reiziger voor de acht meest geboekte bestemmingen van NS Hispeed (Antwerpen, Brussel, Londen, Parijs, Keulen, Düsseldorf, Frankfurt en Berlijn) gemiddeld twee tot vier keer minder CO2-uitstoot en andere broeikasgassen opleveren dan de auto met twee personen. Per reiziger stoot de trein bovendien gemiddeld zeven keer minder uit dan een vliegreis naar dezelfde bestemming. Zakelijk reizen met de trein levert dan ook een bijdrage aan het groene besef in het bedrijfsleven.

Steeds vaker kiezen zakenreizigers voor de trein als ze naar het buitenland op zakenreis gaan , zegt Linda Schulte, hoofd Marketing NS Hispeed. Wij zien bij zakelijke klanten een toenemend bewustzijn in de keuze bij mobiliteit. In de afweging tussen tijd, kosten en milieu is de trein een goede optie. Op de stations en onderweg bieden we steeds meer voorzieningen waarmee zakenreizigers hun reistijd zo efficiënt mogelijk kunnen gebruiken, zoals stopcontacten bij de zitplaats en WIFI in Thalys. Ook het feit dat het niet nodig is om lang van tevoren in te checken, scheelt zakenreizigers veel tijd. Tel daar de milieuvriendelijkheid van reizen met de trein bij op en ik verwacht dat het aantal zakenreizen per trein in de komende tijd sterk zal stijgen.

NS Hispeed biedt zakelijke reizigers nu ter kennismaking de mogelijkheid om gratis te vergaderen in de lounge op Schiphol, Amsterdam Centraal of Rotterdam Centraal. Deelnemers aan de actie op nshispeed.nl/zakelijk ontvangen een digitale voucher. De voucher geeft recht op twee uur gratis vergaderen met vier personen in de NS Hispeed Lounge indien er voor 31 december 2008 een vergaderruimte in de NS Hispeed Lounge wordt geboekt.


* * * * *

Noot aan de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sheila Stafleu, Adviseur PR NS Hispeed, 088 671 15 24 of e-mail: sheila.stafleu@nshispeed.nl.

Over NS Hispeed

NS Hispeed is het hogesnelheidsmerk van NS en biedt hogesnelheidsvervoer aan op internationale bestemmingen en straks ook op nationale bestemmingen. Naast de nieuwe hogesnelheidstrein vallen onder NS Hispeed ook hogesnelheidstreinen als Thalys, ICE International, Eurostar en TGV. NS Hispeed maakt deel uit van Railteam, een samenwerking tussen Europa s belangrijkste hogesnelheidsondernemingen. Railteam sluit de Europese hogesnelheidslijnen naadloos op elkaar aan.