Ingezonden persbericht


Persbericht

Meer dan 50 miljoen aangesloten apparaten bij LogMeIn

Iedere seconde wordt een nieuw apparaat toegevoegd

Amsterdam, 3 november 2008 - LogMeIn, Inc. maakt bekend dat de producten op meer dan 50 miljoen apparaten zijn geïnstalleerd. Hieronder vallen onder meer Windows Pc s, Macs, servers en andere apparaten waardoor mensen op afstand verbinding kunnen maken met hun digitale omgeving. Gemiddeld worden iedere dag 75.000 apparaten toegevoegd aan de LogMeIn services. LogMeIn gelooft daarmee het grootste en snelst groeiende Software-as-a-Service (SaaS) platform te hebben dat remote toegang en ondersteuning biedt.

LogMeIn is een belangrijk onderdeel van het digitale leven van miljoenen mensen. Dit zijn bijvoorbeeld thuiswerkers, IT professionals en eindgebruikers. De omgeving is steeds meer digitaal geworden en toegang hebben tot bedrijfsgegevens, applicaties, muziek, afbeeldingen en andere gegevens vanaf elke plek op deze wereld en vanaf ieder apparaat is noodzakelijk geworden , zegt Michael Simon, CEO van LogMeIn, Inc.

LogMeIn verbindt mensen op afstand met aan internet - gekoppelde apparaten. Dit zijn onder andere laptops en desktop computers, smartphones, verkoopterminals, afreken en andere apparaten. De LogMeIn suite van SaaS oplossingen bevat mogelijkheden voor directe klantondersteuning van deze apparaten, systeemadministratie, op afstand toegang en controle hebben, het delen van bestanden, virtuele privé netwerken, back-ups maken van gegevens en online meetings.

Naast de gebruikerservaring, beveiliging en de kracht van de oplossingen, gelooft LogMeIn dat verschillende marktfactoren bijdragen aan de groei van de vraag naar producten voor op afstand ondersteuning geven en op afstand toegang hebben .

De markt voor toegang op afstand - en vooral ondersteuning op afstand - wordt gestimuleerd door een aantal wereldwijde trends. Daaronder: een groeiende mobiele werkomgeving, tekort aan vakbekwame medewerkers, de toenemende druk om IT ondersteunende kosten te verminderen terwijl de IT continue ondersteuning moet kunnen bieden èn de enorme groei van via het internet verbonden mobiele apparaten , zegt Matt Healey, research manager, Software en Hardware Support Services, IDC.

De LogMeIn familie binnen SaaS oplossingen

* LogMeIn Pro wordt gebruikt voor toegang en controle op afstand voor individuele gebruikers en kleine bedrijven met eigenschappen als printen op afstand, controle over het geluid, bestanden synchronisatie en het delen van bestanden;
* LogMeIn Rescue, LogMeIn IT Reach en LogMeIn RemotelyAnywhere zijn sterke tools die worden gebruikt door IT professionals om op afstand toegang te krijgen, het probleem vast te stellen en om de computers en smartphones te beheren en te repareren;
* LogMeIn Hamachi biedt een virtueel privé netwerk (VPN) service waarmee een computernetwerk kan worden opgezet tussen remote computers;
* LogMeIn Backup is een service die abonnees installeren op twee of mee computers om een automatisch back-upnetwerk te creëren;
* LogMeIn Free biedt gemakkelijk en gratis toegang op afstand vanaf iedere computer - met een internetverbinding - tot de PC van een gebruiker.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn is een toonaangevende leverancier van on-demand remote connectivity-oplossingen voor het MKB, IT-dienstverleners en consumenten. LogMeIn-producten worden on-demand' aangeboden en zijn toegankelijk via een webbrowser. De LogMeIn reeks bestaat uit LogMeIn Free®, LogMeIn Pro®, LogMeIn Ignition®, LogMeIn Rescue®, LogMeIn IT Reach®, LogMeIn Backup®, RemotelyAnywhere® en LogMeIn HamachiTM. LogMeIn is gevestigd in Woburn, MA (USA) en heeft Europese vestigingen in Amsterdam en Boedapest. http://www.LogMeIn.nl. Voor redactionele informatie:
Influx PR, Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: Jakob@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com