TNS NIPO

TNS onderdeel van Kantar Group (WPP)

TNS, de marketinginformatiegroep waartoe TNS NIPO behoort, wordt onderdeel van de Britse WPP Group. Het overnamebod dat WPP begin juli uitbracht, is door nagenoeg alle aandeelhouders van TNS aanvaard. Afgelopen woensdag werd de overname officieel een feit.

Consolidaties werden in de marketinginformatiebranche al geruime tijd verwacht. In een globaliserende economie opereren meer en meer opdrachtgevers wereldwijd en zij hebben behoefte aan een marketinginformatiepartner die hen eveneens op wereldwijde schaal kan bedienen met need-to-know kennis en inzicht. TNS en de Kantar Group, de marketinginformatietak van WPP, waren beide reeds wereldwijd actief. De samenvoeging resulteert echter in een aanzienlijk betere spreiding en dekking. Bovendien vullen beide organisaties elkaar uitstekend aan in hun specialismen. In dat licht wekt het geen verwondering dat juist deze twee nu samengaan.

De naam 'WPP Group' zal niet iedereen onmiddellijk bekend in de oren klinken. WPP is een conglomeraat van bedrijven die elkaar aanvullen en versterken en die opdrachtgevers in alle sectoren en op elke gewenste schaal bedienen. WPP-ondernemingen zijn actief in vier sectoren, te weten:


* Advertising and Media Investment Management Deze tak omvat een groot aantal reclameadviesbureaus, zoals Ogilvy & Mather en Y&R Advertising.
* Information, Insight & Consultancy (Kantar Group) De marketinginformatietak van WPP waartoe ook TNS nu behoort. Op de Nederlandse markt opereerde Kantar Group reeds met Millward Brown en Research International.
* Public Relations en Public Affairs
Organisaties als Hill & Knowlton en Ogilvy Public Relations Worldwide zijn onderdeel van deze tak.
* Branding & Identity, Healthcare en Specialist Communications Deze sector biedt specialistische kennis en expertise op het gebied van reputatie en merken.

Het is de strategie van WPP en de Kantar Group om verschillende bedrijven en merken naast elkaar te laten bestaan. TNS en TNS NIPO blijven daarom onder hun eigen naam en op dezelfde voet opereren.

Bij verspreiding of publicatie graag de bron Kantar Group/TNS gebruiken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marcel Maassen (tel: 020 522 54 27), Hoofd Marketing & Communicatie, TNS NIPO