Nieuw bureau voor financiële redactie


AMSTERDAM, 20081103 -- RedactiePartners begint een bedrijf voor financiële redactionele communicatie. RedactiePartners Financieel - zoals het nieuwe bedrijf heet - staat onder leiding van voormalig chef economie NRC Handelsblad Mark Houben (42).

Het nieuwe merk richt zich op het bedenken en realiseren van geloofwaardige communicatiemiddelen voor banken, verzekeraars, pensioenfondsen, beleggingsinstellingen, toezichthouders, advocatenkantoren, accountantskantoren en consultants.

Houben stuurt een kernteam aan van twaalf specialisten. Deze experts hebben ruimschoots hun sporen verdiend in de financieel-economische journalistiek. Daarnaast beschikt RedactiePartners Financieel over een team van projectleiders en een studio met artdirectors en vormgevers.

Het moederbedrijf RedactiePartners heeft in zijn huidige klantenbestand veel ervaring met financiële en zakelijke opdrachtgevers als AFM, Boer&Croon, VODW Marketing, FEM Business, IBM Nederland, NRC Handelsblad, DLA Piper, en Westland Utrecht. Deze klanten worden ondergebracht in het nieuwe bedrijfsonderdeel.

Volgens Martijn Bennis, directeur van RedactiePartners, gaat het om een logische stap in de ontwikkeling van het bedrijf. "Financiële instellingen en zakelijke dienstverleners hebben grote behoefte aan inhoudsvolle en toegankelijke communicatiemiddelen voor intern en extern gebruik. Met dit nieuwe bedrijfsonderdeel sluiten we dan ook nauwgezet aan op de vraag uit de markt."

Met Mark Houben heeft RedactiePartners Financieel een ervaren directeur in huis gehaald. Houben - sinds 1990 actief is in de media-industrie - werkte bij business development van NRC Media, was redacteur bij Het Financieele Dagblad en chef economie van NRC Handelsblad. Houben: "De huidige kredietcrisis laat zien dat geloofwaardige en heldere communicatie meer dan ooit essentieel is. Om dit zinvol te doen, is naast communicatie ook vakinhoudelijk financiële kennis nodig."


www.redactiepartnersfinancieel.nl