Ingezonden persbericht


Verschil bereikbaarheid websites verzekeraars groot volgens Uptrends.com

Alphen aan den Rijn - 3 november 2008 - Uptrends.com, provider van bereikbaarheidsmetingen voor websites en servers via wereldwijde controle stations, maakt vandaag bekend dat de bereikbaarheid van een aantal verzekeraars beter kan. Op dit moment is hun website niet optimaal bereikbaar. Hierdoor loopt men bezoekers en inkomsten mis.

Zes van de 27 gecontroleerde websites van verzekeraars hadden een bereikbaarheid van minder dan 99,9 procent, wat niet goed is. Hieronder vallen verzekeraars zoals Univé, Aegon en Delta Lloyd. De minst bereikbare website was van verzekeraar Univé met een bereikbaarheid van 98,6 procent. Dit betekent dat de website 10 uur onbereikbaar was gedurende de afgelopen dertig dagen. Vijf websites hadden een uptime van 99,9% wat goed is. Zestien websites van verzekeraars hadden een bereikbaarheid van 100 procent wat een uitstekende prestatie is.

Bijna driekwart van de fouten werd veroorzaakt door infrastructuur fouten en een kwart door applicatie fouten.

Bereikbaarheid van verzekeraars op het internet:
Website % Uren Minuten

1 Unive 98,6 10,08 605

2 Aegon 98,7 9,36 562

3 Robein Leven 99,2 5,76 346

4 Achmea 99,4 4,32 259

5 Ditzo 99,6 2,88 173

6 Delta Lloyd 99,8 1,44 86

7 Allsecur 99,9 0,72 43

8 Dela 99,9 0,72 43

9 Erasmus 99,9 0,72 43

10 Ohra 99,9 0,72 43

11 Zwitserleven 99,9 0,72 43

12 Allianz 100,0 0 0

13 Amersfoortse 100,0 0 0

14 Cardif 100,0 0 0

15 Das 100,0 0 0

16 Fortis ASR 100,0 0 0

17 Goudse 100,0 0 0

18 Interpolis 100,0 0 0

19 Menzis 100,0 0 0

20 Monuta Verzekeringen N.V. 100,0 0 0

21 Nationale Nederlanden 100,0 0 0

22 Oom Verzekeringen 100,0 0 0

23 OVZ verzekeringen ua 100,0 0 0

24 Reaal 100,0 0 0

25 Sterpolis 100,0 0 0

26 VGA Verzekeringen 100,0 0 0

27 VGZ 100,0 0 0
Totaal 99,8 1,44 86

De totale tijd om de HTML pagina's van alle websites op te vragen bedroeg 1,30 seconden. Dit betreft alleen de tijd voor het ophale van de HTML pagina zonder plaatjes.

Uptrends.com is een Nederlands bedrijf en wereldwijd toonaangevend op het gebied van bereikbaarheidsmetingen van websites en servers. Uptrends.com heeft als doel de bereikbaarheid en uptime van websites te verbeteren en kostbare downtijd te verminderen. Via wereldwijde controlestations kunnen websites en servers iedere 5 minuten gecontroleerd worden. Indien een website of server niet bereikbaar is worden automatisch alerts via SMS, RSS, e-mail of instant messenging verstuurd naar klanten. De wereldwijde controlestations monitoren duizenden websites uit tientallen landen. Uptrends.com heeft als klanten TNT, Free Record Shop, Centraal Bureau voor de Statistiek, De Jong Intra Vakanties, Vaya, Provincie Zuid Holland, Gemeente Den Haag, Reed Elsevier en vele anderen.

Methodologie: Via wereldwijde controlestations in o.a. de Verenigde Staten, Australië, Verenigd Koninkrijk, Nederland en Duitsland is voor alle websites die onderzocht zijn, gedurende 30 dagen de bereikbaarheid gecontroleerd. Dit gebeurt door elke 5 minuten een meting te doen. Indien een website niet bereikbaar was, is dit steeds door een ander controlestation nogmaals gecontroleerd en zo mogelijk bevestigd. Periodes waarin een website bereikbaar is, worden door Uptrends geregistreerd als uptime. De periodes waarin de bevestigde fouten voorkwamen, worden als downtime geregistreerd. In dit onderzoek is geen rekening gehouden met onderhoud aangekondigd door de onderzochte bedrijven. Het betreft verder alleen de bereikbaarheid van de voorpagina.

Opmerking voor journalisten: voor meer informatie kunt u gaan naar onze contactpagina. Voor vragen kunt u ook bellen: 0172 24 33 09 en vragen naar Niels Brinkman, mede-oprichter van Uptrends.com.