Ingezonden persbericht


Persbericht

Barendrecht, 4 november 2008

Colorful Cabin helpt 2D- en 3D-puzzels naar nieuw niveau Nieuw denkspel vergroot ruimtelijk inzicht

Barendrecht Denkspelletjes zijn de laatste tijd sterk in opmars. Rush Hour en River Crossing zijn ongekend populair bij zowel jong als oud. Deze week komt er een nieuw intelligentiespel op de markt - Colorful Cabin genaamd - dat naar verwachting veel enthousiaste fans zal maken. Het spel kan zowel twee- als driedimensionaal worden gespeeld en kent meer dan 240 opdrachten die oplopen in niveau van eenvoudig tot hypercomplex.

Colorful Cabin bestaat uit twaalf verschillende vormen met ieder een eigen kleur. Elke vorm is opgebouwd uit kogeltjes die aan elkaar verbonden zijn. De kogeltjes van de vormen grijpen in elkaar. Wie het spel in het platte vlak speelt, moet een aantal vormen van tevoren in een speelveld leggen. Daarna is de opdracht om met de resterende elementen de rest van het speelveld te vullen. De moeilijkheidsgraad neemt enorm toe als de puzzel driedimensionaal wordt. Het doel is dan om een piramide te maken. Ook hier begint het eenvoudig met het plaatsen van één of twee stukjes. Maar al snel moeten vier, vijf of zes vormen worden ingepast, om de piramide te voltooien. Colorful Cabin is afkomstig uit Taiwan. Er is acht jaar gewerkt aan de ontwikkeling van dit spel , vertelt Ed Straatman van Giant Graphics, de importeur van het spel. Het spel levert een bijdrage aan het ontwikkelen van ruimtelijk en meetkundig inzicht. Daarnaast stimuleert het het kortetermijngeheugen. Maar het is vooral een heel leuk spel waar je makkelijk aan begint, maar dat je moeilijk weglegt. Colorful Cabin is met ingang van vandaag te koop bij spellenspeciaalzaken, A-klasse speelgoedzaken, gadgetshops en webwinkels. Het spel wordt geleverd met 240 opdrachten. De verkoopprijs bedraagt 17,95. Een bijbehorend luxe zakje, voor het bewaren van de gamebox, opdrachtkaarten en het instructieboekje, is beschikbaar voor slechts 4,95. Meer informatie is te vinden op www.giantgraphics.nl.



Ingezonden persbericht