Persbericht

4 november 2008

Vraag naar RFID groeit ondanks economische tegenwind

~ Zebra introduceert nieuwe printerproductlijn ~

Het RFID-team van Zebra Technologies heeft een aantal uitbreidingen aangekondigd om partners en klanten te ondersteunen bij het benutten van RFID-technologie. De vraag naar deze technologie neemt toe. De return on investment kan steeds beter worden berekend en juist in moeilijkere economische tijden worden operationele kosten opnieuw geëvalueerd.

Zebra levert hardware voor het traceren en managen van mensen en goederen met behulp van barcode-, RFID- en RTLS-technologie. Vandaag introduceert het bedrijf een nieuwe mid-range RFID-printer. Met de RZ400 en RZ600 zijn fabrikanten in staat om nog beter te voldoen aan de voorschriften van grote retailers zoals Metro Group in Europa. In de Benelux zullen deze printers vooral gebruikt worden binnen de supply chain en in de logistieke sector. De RZ400 en RZ600 maken gebruik van de veilige 802.11 b/g wireless standaarden en beschikken over variabele RFID-instelllingen voor maximale flexibiliteit.

Ook biedt Zebra haar in RFID-gespecialiseerde partners binnen het PartnersFirst-programma extra kortingen. Door de voorwaarden ten aanzien van minimale omzet te schrappen, heeft Zebra de drempel om toe te treden tot het partnerprogramma verlaagd. De wijzigingen in het programma zijn gericht op het beter benutten van de beschikbare kennis en ervaring van de gespecialiseerde Zebra resellers. Zebra wil hen bovendien ondersteunen bij het vergroten van hun marges bij het verkopen van de technologie.

RFID staat sterk in de belangstelling nu steeds meer ondernemingen hun return on investments vergroten met deze technologie , stelt Mikel van Urk, Regional Sales Manager Benelux bij Zebra. In de Verenigde Staten zien we dat de interesse voor RFID-technologie sterk is toegenomen en het is slechts een kwestie van tijd voordat deze trend zich voortzet in Europa. Het is belangrijk dat Zebra en haar partnernetwerk verschillende oplossingen kunnen leveren afhankelijk van de wensen van de klant. Ook is het essentieel om te weten wanneer RFID de juiste toepassing is voor eindgebruikers of wanneer andere Auto-ID-toepassingen geïmplementeerd moeten worden. De nieuwe tak binnen het PartnersFirst-programma helpt ons om dit te bereiken.

Met betrekking tot RFID heeft Zebra ook verschillende upgrades aangekondigd voor de Z-Serie-productlijn en de 110PAX4 Print Engine, die beide uit te breiden zijn met RFID-functionaliteit. De lancering van de RZ-productlijn betekent ook het einde van de R4M-printers. Tot 31 oktober 2008 kunnen R4M-printers worden besteld of zolang de voorraad strekt.

Het is belangrijk dat we blijven investeren in deze technologie. Meer dan ooit zijn ondernemingen op zoek naar mogelijkheden om hun goederen zo efficiënt en betrouwbaar mogelijk te traceren om er zeker van te zijn dat supply chains en de opslag in het warehouse optimaal worden benut en er geen onnodige kosten worden gemaakt , vervolgt Van Urk. RFID is niet altijd de beste oplossing, maar door de technologie beter te begrijpen, kunnen we klanten helpen bij het nemen van de juiste beslissing.

(471 woorden)