Nieuw: Register.nl digitaliseert inkomende facturen voor 1 euro


Niet meer handmatig invoeren of scannen, maar direct importeren

AMSTERDAM, 20081104 -- Op de nieuwe site www.register.nl kan elk bedrijf facturen maken. Register digitaliseert de factuur, beveiligt deze en voorziet de factuur namens het bedrijf van een digitale handtekening. Register stelt de factuurgegevens digitaal ter beschikking. Bedrijven kunnen hun factuurgegevens via Register importeren net zoals u men bankmutaties importeert.

Digitaal factureren via Register.nl is door de Belastingdienst beoordeeld en voldoen aan alle eisen.

Bedrijven kunnen hun leveranciers vragen om digitale facturen. Dat kost ze 1 euro per factuur. Maar bedrijven kunnen er ook voor kiezen de kosten van 1 euro zelf te betalen. Zij kunnen hun leveranciers dan vragen om digitale facturen, terwijl het hun leveranciers niets kost.

Uw voordelen van het ontvangen van digitale facturen
- Digitaal verwerkbaar.
- Afzender staat vast.
- Facturen zijn beveiligd tegen wijzigingen.
- Facturen worden zowel als plaatje per e-mail, als digitaal ontvangen.
- Digitale facturen voldoen aan de eisen van de Belastingdienst.
- Het KvK-nummer van de leveranciers is bekend en gecontroleerd.
- Het BTW-nummer van de leveranciers is bekend en gecontroleerd.
- Er kan alleen BTW in rekening worden gebracht als het BTW-nummer bekend is.
- Ook de betaalgegevens van de factuur worden digitaal verwerkt.
- Bedrijven kunnen aangeven dat b.v. een PO-nummer of een referentie verplicht is.

Met digitale facturen vervallen de kosten voor het handmatig invoeren of scannen van de facturen. Dat levert per factuur een besparing van 5 euro of meer op.

Digitale facturen kunnen worden geïmporteerd in de nieuwe standaard XBRL, het overheidsformaat UBL2.0 of elk ander gewenst formaat.