Ingezonden persbericht


Persinformatie
31 oktober 2008

SpongeBob en Patrick Martens verruilen ananassen voor mandarijnen.

11 november is de dag.... dat ieder kind weer met een lampion langs de deuren mag om lekkers te verzamelen. Speciaal voor deze gelegenheid introduceert SpongeBob op 5 november, hoogstpersoonlijk, de verkoop van SpongeBob mandarijnendoosjes. Een vrolijke verpakking gevuld met mandarijnen én coole SpongeBob plaktattoos!

Deze gezonde snack past helemaal in het verantwoorde eetpatroon van de hedendaagse kids. Lekker, gezond en een stuk handzamer dan een ananas! Van ieder verkocht doosje draagt Jaguar the Fresh Company een percentage af aan Doe een Wens Stichting Nederland.

De fruitafdeling van supermarkt PLUS in Amersfoort zal a.s. 5 november helemaal op z´n kop gezet worden. SpongeBob, het meest populaire televisiekarakter van kinderen in de leeftijdscategorie 7 10 jaar, zal met behulp van televisiepresentator Patrick Martens en groep 7 van basisschool de Kinderhof uit Amersfoort, ervoor zorgen dat alle ananassen worden vervangen door mandarijnen. Dat is toch raar, aangezien SpongeBob in een ananas woont? Overweegt hij serieus naar een mandarijn te verhuizen voor het goede doel? 5 november zullen we het te weten komen.. De deelnemende kinderen krijgen in ruil voor hun zware verhuiswerkzaamheden een SpongeBob mandarijnendoosje mee naar huis.

Met Sint Maarten voor de deur, hoopt SpongeBob dat ouders en andere snoepverwenners uit heel Nederland naast een snoepje ook kiezen voor de gezonde snack: een heerlijke SpongeBob mandarijn.

Fit met Nick
De afgelopen jaren is gebleken dat steeds meer Nederlandse kinderen met overgewicht kampen door ongezond eten én te weinig beweging. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vermeldt in een onderzoeksrapport van februari 2008 dat maar een kwart van de kinderen van 2 6 jaar de aanbevolen hoeveelheid fruit per dag eet. Nickelodeon heeft veel kijkers in de leeftijdscategorie 2 14 jaar, daarom is het in hun ogen belangrijk de ´fun factor´ van gezond eten en bewegen te benadrukken. Nickelodeon heeft hiertoe een paraplumerk Fit met Nick ontwikkeld. Dit is de overkoepelende naam voor alle activiteiten van Nickelodeon waarin een gevarieerd, gezond en actief leven voor kinderen centraal staat.

Speciaal voor de kleine snoepers, zijn er Dora mandarijnen te koop. Dora is al twee jaar lang het meest populaire televisiekarakter van kinderen in de leeftijdscategorie 4-7 jaar. Ook in deze doosjes vinden de kinderen plaktattoos.

Doe een Wens Stichting
De Doe Een Wens Stichting vervult de liefste wens van kinderen tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. Jaguar (het toonaangevende merk voor o.a. mandarijnen) wil graag iets betekenen voor de zieke kinderen die wellicht ook vaste kijkers van de zender zijn. Met 400.000 doosjes in de schappen van supermarkten verspreid over heel Nederland hopen zij en Nickelodeon een mooi bedrag aan Doe een Wens Stichting Nederland te kunnen schenken. De mandarijnen liggen in ieder geval tot en met februari in de winkel.

Graag nodigen wij u uit bij deze bijzondere introductie:

Datum: 5 november
Locatie:
Plus Amersfoort
Arnhemseweg 4
3817 CH Amersfoort
Tijd: 13.00 uur

----------
Over Nickelodeon & Viacom Consumer Products

Nickelodeon is s werelds meest wijdvertakte kindernetwerk en het enige multimedia entertainment merk dat zich exclusief op kinderen richt. Nickelodeon werd in 1979 gelanceerd in de Verenigde Staten en bestaat nu uit 35 zenders, 19 programmablokken op zenders van derden, 8 mobiele TV zenders, 33 websites en Turbo Nick, de breedband video service van Nickelodeon in Australië, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

Nickelodeon & Viacom Consumer Products (NVCP) is onderdeel van het multimediale entertainmentconcern Viacom en momenteel de op twee na grootste licentiegever in de entertainmentindustrie ter wereld. NVCP is met name sterk op het gebied van animatie, pre-school-, jeugd- en studentenentertainment en exploiteert de licentie- en merchandisingrechten van toonaangevende TV- en entertainmentmerken als de zenders Nickelodeon, Nick Jr., MTV, TMF en Comedy Central, en series als Dora the Explorer, SpongeBob SquarePants, Diego, Avatar, South Park, Rocket Power, Backyardigans, Blue's Clues, Danny Phantom en Jimmy Neutron.

NVCP heeft een lokaal kantoor in de Benelux en werkt op het gebied van de exploitatie van licentierechten voor Benelux samen met licentieagent Copyright Promotions. Perscontact: (