Ingezonden persbericht


WIC Nieuwsbriefvoor wijnprofessionals

WIJNKOPERIJ HENRI BLOEM OPNIEUW IN DE PRIJZEN

Op 5 november 2008, werd in Studio 21 te Hilversum de 13e editie van het ING Retail Jaarprijs Gala gehouden. Bijna 1000 retailers of personen betrokken bij retail woonden in een feestelijke ambiance de prijsuitreiking bij. Wijnkoperij Henri Bloem sleepte een eervolle prijs in de wacht. Het komende jaar mogen wij ons de meest servicegerichte organisatie van Nederland noemen.

RETAIL JAARPRIJS 'BESTE SERVICE'

Deze prijs wordt uitgereikt aan de winkel(keten) die op de meest originele en effectieve manier invulling geeft aan het alom bekende principe van 'de klant is koning'.

De jury kwam tot haar oordeel middels de volgende motivatie: Service is dienstverlening door mensen en voor mensen. De kwaliteit van de ondernemer en zijn medewerkers en de aandacht voor de klant zijn doorslaggevend voor de toegevoegde waarde van elke lokale detaillist. Wijnkoperij Henri Bloem is hét voorbeeld van een perfecte synthese van een formulegedreven operatie en een lokale oriëntatie. Klaar staan voor de klanten is bij Henri Bloem nooit een moeite teveel. .
Henri Bloem is met de wijncursussen voor beginners en gevorderden, de wijnproeverijen en de webshop een compleet serviceconcept. De ontvangst, de passie voor het vak én voor de klant, de affiniteit voor het product, de sfeervolle winkels, de snelheid van afhandeling en de teamspirit zorgen er voor dat verwachtingen van klanten voortdurend worden overtroffen. Henri Bloem staat voor service, van de eerste tot op de laatste meter.

VAKJURYPRIJS BESTE WINKELKETEN

Een deskundige Vakjury van prominente vertegenwoordigers uit de retail kiest de beste winkelketen van het land. Deze scoort op álle onderdelen - van assortiment tot design en service.

Genomineerd: Wijnkoperij Henri Bloem
Wijnkoperij Henri Bloem is een verrukkelijke keten van 20 wijnspeciaalzaken. De vinotheken van Henri Bloem bieden een wereldwijd assortiment wijnen tegen aantrekkelijke prijzen. Uitzonderlijk zijn de kennis, de betrokkenheid en het enthousiasme van de medewerkers die niet alleen garant staan voor vakkundig advies, maar ook voor een ijzersterke klantgerichtheid. De klanttevredenheid en de emotionele belevingswaarde van de winkels zijn zeer hoog, vooral door de stimulerende winkels en de smaakvolle presentatie van het prachtige en brede assortiment.

De karakteristieke panden waarin de winkels zijn gevestigd en de sfeervolle ambiance maken van een bezoek aan Henri Bloem een feest. Henri Bloem is een uitstekend voorbeeld van de wijze waarop zelfstandige ondernemers in ketenverband kunnen samenwerken. De flexibiliteit en kostenefficiency van de centrale organisatie en de local power van de ondernemers combineren op perfecte wijze de best of both worlds. Dit staat borg voor een goed geoliede operatie met uitstekende resultaten.

Wijninformatiecentrum | Stadhoudersplantsoen 12 | Postbus 29739 | 2502 LS Den Haag T 070 370 83 47 | F 070 370 84 08 | E wic@wijninfo.nl | I www.wijninfo.nl | I-mode i.wijn.nl