ESB-Benelux nu ook in Nederland


Succesvol kick-off event voor ESB-Benelux in Amsterdam

AMSTERDAM, 20081105 -- De unieke netwerk mogelijkheden van ESB-Benelux zijn gepresenteerd in de eerste ESB-Benelux netwerk forum. Hoogstaande internationale vertegenwoordigers uit de Evenement, Sport en Sponsoring markt ontmoeten elkaar in Amsterdam om zich te informeren over de mogelijkheden om internationaal te opereren in deze markt en om te discusseren over mogelijke samenwerking.

Gastheer voor dit evenement was ESB-Benelux in samenwerking met Holland Media Holding BV en ESB International. Rob Rijsenbrij, één van de eerste Nederlandse voorstanders van dit concept, presenteerde het evenement.

Eerste spreker was Hans-Willy Brockes, oprichter en managing director of ESB, (Event Sport Business). Hij sprak over de mogelijkheid en potenties van het ESB-platform voor internationale samenwerkingsverbanden tijdens dit evenement.
Hij liet details zien wat betreft de ontwikkeling en voordelen van ESB als een zakelijk platform voor contacten en know-how in de Event, Sport- & Sponsoring markt en toonde dit aan met diverse voorbeelden.

De internationale flair die aan het netwerk forum werd toegevoegd kwam van Mauricio Fernandez uit Sao Paulo, Brazil en Daniel Sack van B.A.N.G agentur.

Als directeur van GMF, sprak Mauricio Fernadez over de impakt van de Wereld Kampioenschap Voetbal 2014 in Brazilië op het gebied van economie, werkgelegenheid en hoe het leeft bij de bevolking. Hij gaf ook aan wat de mogelijkheid voor betrokkenheid waren bij het Wereldkampioenschap voor ESB partners.

Floris van Dam, directeur van Sport +Markt een marktleider in internationale marktonderzoek wat betreft sport-wereld, liet ons facts & figures zien van de Europese sport markt.


Als laatste spreker kwam Daniel Sack van B.A.N.G. Agentur aan het woord, een Duits bedrijf gespecialiseerd in organisatie van uitzonderlijke hospitality evenementen. Hij sprak over hun zakelijke betrokkenheid bij Nick Heidfeld (F1 racer voor het BMW Sauber team) en wat zij aan hospitality hebben georganiseerd tijdens de Europese kampioenschappen voetbal 2008 en de F1 race in Singapore.

Er zijn veel contacten gemaakt en Milestone Marketing is de eerste partner geworden van ESB-Benelux. Het ESB-netwerk bestaat uit 120 bureaus en consultants op het gebied van Evenement, Sport & Sponsoring. Men is nu voornamelijk nog gevestigd in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, dit wordt nu echter uitgebreid met de Benelux. Aangesloten ESB-Partners hebben de mogelijkheid gratis gebruik te maken van de ESB-platformen zoals ISPO Sports Business, te profiteren van de contacten van ESB op ESB-events en de hospitality.

www.esb-benelux.nl





Ingezonden persbericht