Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Ivo van den Brand versterkt Consumer Brands team Edelman

Ivo van den Brand is per 1 oktober in dienst getreden bij het Consumer Brands team van Edelman dat o.a. campagnes op het gebied van brand building, launch events en CSR creëert en uitvoert voor opdrachtgevers als BCC, Chiquita, Microsoft Xbox en Nissan. In de functie van Account Manager is Ivo betrokken bij het ontwikkelen en uitvoeren van strategische communicatieactiviteiten en advies voor klanten als onder andere Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff) en Shell. Van den Brand is afkomstig van Het PR Bureau.

"Edelman is het grootste onafhankelijke PR-bureau ter wereld en daarom voor mij de ideale plek om me verder te ontwikkelen binnen een dynamische en internationale omgeving. Na bijna vier jaar bij een relatief jong en klein Amsterdams PR-bureau, is dit voor mij het uitgelezen moment om deze stap te maken. Ik kom hier terecht in een enthousiast, gretig en supergetalenteerd team, waarmee ik graag mooie successen wil boeken samen met nationale en internationale opdrachtgevers."

Voordat hij in dienst trad bij Edelman, werkte Ivo als adviseur bij Het PR Bureau. Daar behoorden zowel zakelijke dienstverleners als Roland Berger Strategy Consultants, EssentialPeople en KPMG, alsook consumentenmerken als Bacardi, Jack Daniel's en Samsonite tot zijn klanten. Hier deed hij ruime ervaring op in eventorganisatie, brand activation en productintroducties. Daarnaast is Ivo een verdienstelijk schrijver en heeft hij als ghostwriter al tal van artikelen geschreven.

Zijn ervaring in corporate en marketing PR, gaf Ivo de bagage om gastcolleges over het vak te geven aan studenten van de Radboud Universiteit Nijmegen en de Hogeschool van Amsterdam.

Over Edelman
Edelman is 's werelds grootste onafhankelijke PR bureau met 3200 mensen verdeeld over 54 kantoren wereldwijd. Edelman werd in 2008 uitgeroepen tot 'Large Agency of the Year' door PRWeek en benoemd in de top-10 van de '2007 Agency A-List' van Advertising Age, het eerste en enige bedrijf dat deze eer ten beurt is gevallen. CEO Richard Edelman werd in 2007 uitgeroepen tot 'Agency Executive of the Year' door zowel Advertising Age en PRWeek. In oktober 2008 eindigde Richard Edelman op de eerste plaats op de PR Week Power list als machtigste PR CEO in de VS. PRWeek benoemde Edelman tevens tot 'Large Agency of the Year' in 2006 en kende het bureau ook de 'Editor's Choice' onderscheiding toe. Kijk voor meer informatie op www.edelmanpr.nl of www.edelman.com

Klik voor beeldmateriaal in hoge resolutie op: http://www.edelmanpr.nl/imgs/pressrom/illustrations/illustrations_pics_1048.jpg