InCTspiratie 2008: congres over succesvol crossmediaal uitgeven


Vijfde editie van uniek congres

ROTTERDAM, 20080923 -- Zes bijzondere sprekers laten op 6 november a.s. vanuit verschillende invalshoeken hun licht schijnen op succesvol crossmediaal uitgeven tijdens het congres InCTspiratie 2008, het congres over innovatief uitgeven. InCTspiratie is het najaarscongres van InCT. De editie 2008 is de vijfde editie van dit succesvolle en bijzondere evenement.

Succesvol crossmediaal uitgeven
Het thema van het congres dit jaar is succesvol crossmediaal uitgeven. De verschillende aspecten daarvan worden door de sprekers behandeld. Natuurlijk start het congres met de vraag `wat is crossmediaal uitgeven en hoe kunnen we als uitgever daarover nadenken?' Daarna volgen voorbeelden van succesvolle praktijkcases waarbij zowel inhoudelijk succesvol (Verleden van Nederland) als commercieel succesvol (Het huis Anubis) de revue zullen passeren. Ook het organiseren van crossmediaal uitgeven zal besproken worden. De dag wordt afgesloten met een tweetal lezingen waarin verschillende crossmediale visies centraal zullen staan.

Bijzondere gast uit USA
Tijdens deze lustrumeditie van InCTspiratie zal er voor het eerst ook een spreker van buiten de landsgrenzen zijn: Lisa Holton van Fourth Story Media (USA) zal de speciale keynote lezing houden. Holton was jarenlang uitgever en manager bij vooraanstaande uitgeverijen als HarperCollins, Disney Children's Books en Scolastic Trade Publishing. Sinds kort heeft zij haar eigen bedrijf, Fourth Story Media, waarmee zij crossmediale formats voor kinderen en jongeren ontwikkelt. In haar afsluitende lezing zal zij de deelnemers deelgenoot maken van haar ervaringen als uitgever, hoe zij crossmedia in haar projecten integreerde, welke hobbels zij daarbij moest overwinnen en wat de filosofie is achter haar nieuwe bedrijf.

Sprekers
Naast Lisa Holton zijn er nog vijf inspirerende en bijzondere sprekers: Michiel Buitelaar (Sanoma uitgevers) zal op bijzondere wijze de crossmedia aanpak binnen Sanoma laten zien, Vivian Opsteegh (MTV Benelux) zal het commerciële succes van Het huis Anubis bespreken, Ireen van Ditshuyzen (IDTV/Verleden van Nederland) geeft inzicht in het ontstaan van het crossmediale project Verleden van Nederland, Ulko Jonker (FD) gaat in op het organiseren van een crossmediale redactie en Monique de Haas (Dondersteen Media) zal met de bezoekers crossmedia gaan definiëren. De dag wordt op unieke wijze geopend door George Parker.

InCTspiratie is uniek en exclusief
De combinatie van vooraanstaande en interessante sprekers én workshops maakt InCTspiratie is tot uniek evenement. De opzet van de hele dag is dat de bezoeker actief bezig is en met een concreet resultaat aan het eind naar huis gaat. Naast het werken met zijn/haar collega's (of vakgenoten) stellen wij hen tijdens de lunch in staat kennis te maken met de andere deelnemers. De bezoekers worden door ons ingedeeld aan een lunchtafel waardoor zij verzekerd zijn van een aantal onverwachte maar interessante tafelgenoten.

Meer informatie
InCTspiratie vindt plaats op woensdag 6 november op conferentieoord Zonheuvel in Doorn. Meer informatie en aanmelden via www.inctspiratie.nl.

Over InCT
InCT (spreek uit als `inkt') is al zes jaar hét toonaangevende merk op het gebied van innovatie bij uitgevers van boeken, tijdschriften, kranten en multimedia. Het portfolio van InCT bestaat uit een tweemaandelijks magazine, een dagelijks bijgewerkte website (www.inct.nl), een wekelijkse nieuwsbrief, een weblog, twee bijzonder succesvolle evenementen, boekpublicaties, een online netwerk (uitgeefprofessionals.ning.com) en opleidingen.

InCT bevat een gebalanceerde mix over nieuwe media en uitgeefplatforms als internet, cd-rom, electronic paper en dvd, maar ook over de automatisering van bedrijfsprocessen, zoals database publishing, mediumneutrale opslag, e-marketing, abonnementenadministratie en redactionele automatisering.

De primaire doelgroep bestaat uit de innovator en beslisser binnen de uitgeverij en de hoofden van het marketing-, content- en ict-team van algemene, educatieve, wetenschappelijke en corporate uitgeverijen in Nederland en België. Tot de secundaire doelgroep behoren de verschillende leveranciers van (ict-) producten en diensten en alle in innovatie geïnteresseerden binnen de uitgeverij en daarbuiten.

Agenda
Wilt u opnemen in uw (online) agendarubriek:
6 november 2008
InCTspiratie
Succesvol crossmediaal uitgeven
Conferentieoord Zonheuvel, Doorn