Ingezonden persbericht


Amsterdam, 6 november 2008

ADCN IN CREDITS

Met ingang van december krijgt de Art Directors Club Nederland (ADCN) een vast redactioneel aandeel van vier pagina's in Credits, het kwartaalblad voor creatieve communicatie. De redactie is volledig in handen van de ADCN, die via dit podium op eigen wijze kan communiceren met reclamecreatieven uit alle disciplines.

Zoals het de ADCN en Credits betaamt worden de vier pagina's niet volgens een vast stramien ingevuld. Integendeel, de inhoud is verrassend, prikkelend en gedurfd. Bovendien sluit het katern aan bij de belevingswereld van reclamecreatieven in het algemeen en van ADCN-leden in het bijzonder. Dat kan omdat de ADCN van Credits volledig redactionele vrijheid krijgt. Inhoudelijke interviews, kort nieuws en columns voeren de boventoon. ADCN'ers krijgen de kans eigen bijdragen te leveren, zowel in de vorm van kopij als op het gebied van grafisch ontwerp. Daarnaast is er ruimte voor clubnieuws en een agenda, als aansluiting op de ADCN-site. Het speciale katern sluit redactioneel aan op de hoofdthema's van Credits. Zo heeft de aankomende uitgave als thema Politiek. De redactie van het katern staat onder leiding van freelance journalist Annemiek van Grondel, die de onderwerpen samen met het ADCN-bestuur vaststelt.

Peter van Zijp (voorzitter ADCN): 'We waren al een tijd op zoek naar een redactionele samenwerking met een printmedium waarmee we onze leden meer inhoud kunnen bieden en waarin zij zich kunnen herkennen als lid. Dat kan alleen met artikelen die nét even anders zijn en zaken vanuit een verrassende hoek benaderen. Spraakmakende stukken dus, waarmee we niet alleen onze leden, maar alle lezers van Credits inspiratie bieden en waarmee we ons kunnen profileren. Natuurlijk willen we hiermee ook niet-leden confronteren met de aard van de ADCN en laten zien dat we meer zijn dan een club die alleen maar prijzen uitdeelt en een mooi boek maakt. In Credits hebben we daarvoor een goede partner gevonden.'

Ook Fabian Takx (hoofdredacteur van Credits) is blij met de samenwerking: 'De leden van de ADCN ontvangen het blad al via controlled circulation, maar op deze manier betrekken we ze nog meer bij het blad. We geven de ADCN volledige redactionele vrijheid en verwachten dat zij daar ook op een Credits-waardige manier mee omgaan en prikkelend en creatief de aandacht naar zich toetrekken. Het katern mag een creatief eiland binnen het blad zijn.'

Het eerste nummer waarin het ADCN-katern wordt opgenomen verschijnt in de derde week van december en heeft als thema: Politiek.

Meer informatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sanne Korf de Gidts, directeur van de ADCN (020) 685 08 61.

De Art Directors Club Nederland (ADCN) is een vereniging voor artdirectors, copywriters, fotografen, vormgevers/ontwerpers, illustratoren, regisseurs, componisten en producers en stelt zich ten doel het creatieve peil van uitingen op het gebied van commerciële communicatie en aanverwante disciplines zichtbaar te maken en te verbeteren.

Credits is het oudste kwartaalblad in Nederland dat helemaal is gericht op 'creatieve communicatie'. Het heeft als missie: het inspireren, informeren, portretteren en relativeren van creatieve mensen in de communicatie. Credits wordt via controlled circulation verspreid onder 9000 'decision makers' bij reclame-, ontwerp- en mediabureaus, media, marketingafdelingen van grote adverteerders, opleidingen en belangenverenigingen. Credits wordt onder meer verzonden aan de leden van de ADCN, BNO en PANL.