KLM

Parijs/Amstelveen, 6 november 2008

Met wie vlieg ik op mijn volgende vlucht? Waar kan ik de beste adressen krijgen voor zaken en vakantie overal ter wereld?

AIR FRANCE EN KLM LANCEREN BLUENITY, HET EERSTE ONLINE NETWERK VOOR ALLE LUCHTREIZIGERS

Air France en KLM lanceren op 7 november bluenity.com, het eerste online netwerk voor alle luchtreizigers. Reizigers die zich aanmelden bij bluenity.com kunnen hun beste tips uitwisselen voor hotels, restaurants en shopping overal ter wereld. Uniek aan bluenity.com is dat het passagiers van beide luchtvaartmaatschappijen in staat stelt om hun vluchtschema openbaar te maken en inzicht te krijgen in die van andere passagiers. Dit betekent dat reizigers elkaar online kunnen ontmoeten voordat ze gaan vliegen om af te spreken om bijvoorbeeld een taxi te delen of elkaar in een lounge te ontmoeten. 'Het reserveringssysteem dat door Air France en KLM wordt gebruikt is nu geschikt voor de technologie en functionaliteiten die door de web community worden geboden. Dit beantwoordt de behoeften van klanten die graag pro-actief willen zijn op hun reis, of ze nu voor zakelijke doeleinden of voor hun plezier reizen. Reizigers, en met name de 75 miljoen klanten die elk jaar voor onze twee luchtvaartmaatschappijen kiezen, kunnen vanaf 7 november Bluenity gebruiken om elkaar voor, tijdens en na hun vlucht te ontmoeten', aldus Patrick Roux, Senior Vice President Marketing Air France KLM.

Martijn van der Zee, hoofd E-commerce Air France KLM voegt er het volgende aan toe, 'Steeds meer mensen vertouwen op ervaringen van anderen bij het zoeken naar informatie. Bluenity.com biedt alle reizigers een online en interactief platform om hun reiservaring en die van anderen te verrijken.'

bluenity.com biedt reizigers de mogelijkheid om:

- te profiteren van tips van andere ervaren reizigers en medewerkers van Air France en KLM.
- advies te geven, reiservaringen uit te wisselen met andere reizigers.
- contact te leggen met andere reizigers en deze te ontmoeten.
- in contact te blijven met leden van hun persoonlijke community.

Bluenity is er in 3 talen (Frans, Engels en Nederlands) en is gratis.

Bluenity is ontworpen in samenwerking met Tripnity. Een gespecialiseerd bedrijf houdt toezicht op de beschikbare informatie en publieke uitwisselingen.

Log in op http://corporate.airfrance.com en bekijk een demonstratie van hoe de site werkt .

Air France Press Office: Marina Tymen / Nicolas Petteau 00 33 1 41 56 67 24 / 00 331 01 41 56 84 18 matymen@airfrance.fr / nipetteau@airfrance.fr
KLM Press Office : Ellen van Ginkel 0031 20 64 94 54 5 Ellen.ginkel@klm.com