Morgana: winnaar Retail Jaarprijs Innovatie 2008

07/11/2008 08:34

Intres BV

Morgana is uitgeroepen tot winnaar van de Retail Jaarprijs Innovatie 2008! Deze prijs werd gisteren tijdens het Retail Gala in Studio 21 in Hilversum uitgereikt.

Morgana volgt hiermee BCC op, die vorig jaar de prijs ontving.

Innoveren is volgens de vakjury: investeren in de toekomst. "Bij Morgana wordt nieuwe technologie ingezet om de winkelfunctie en de koopervaring op fundamentele manier te veranderen. Morgana in Wormerveer creëert een nieuw winkelconcept dat niet alleen onderscheidend is van de traditionele beddenspeciaalzaak, maar ook op een toekomstgerichte wijze nieuwe toegevoegde waarde biedt voor de consument. Morgana is een innovatie voor de slapenbranche, die verder gaat dan try & buy en is een experience voor langdurig slaapgenot," aldus het juryrapport.

Kort bezig

Edwin Wijnen, directeur Morgana Franchise:"Wij zijn heel trots. Dat wij een prijs zouden krijgen, terwijl we nog kort bezig zijn met het nieuwe winkelconcept is ongelooflijk. Juist omdat het segment 'wonen' traditioneel is, is het winnen van een prijs op het gebied van innovatie extra bijzonder."

Wormerveer

Morgana heeft in 2008 in Wormerveer de eerste pilot-winkel van het nieuwe Morgana-concept geopend. De winkel is bijna 1500 vierkante meter groot. Het nieuwe concept is een Experience Center met een uniek meetsysteem.

De volgende winkel wordt in december 2008 geopend in Villa Arena in Amsterdam.

Slaapgilde en Intersport Nederland: Ook prijzen

In een periode van meer dan twaalf jaar is de Retail Jaarprijs uitgegroeid tot de meest prestigieuze en belangrijkste onderscheiding in de detailhandel.

Nieuw in 2008 is de Prijs voor de 'Leukste Winkel om bij te Werken'. Slaapgilde-ondernemer Durk de Vries te Malden heeft deze prijs gisteravond in de wacht gesleept!

Intersport Nederland won in de eerste ronde de publieksprijs voor beste winkelketen 2008 segment sport.

Intres is één van de grootste retail service organisaties voor non-food detailhandel in Nederland. De 1.250 aangesloten ondernemers exploiteren 1.900 speciaalzaken, warenhuizen, fashionmalls en megastores in mode, wonen, sport en media. Bekende winkelformules zijn: Livera, Lindessa, Morgana, Burmann, Intersport, Coach, Libris en Blz. De Intres-ondernemers vertegenwoordigen samen een consumentenomzet van ruim 2 miljard euro. Intres heeft 300 medewerkers in dienst die vanuit het kantoor in Hoevelaken de bedrijfsvoering van de aangesloten ondernemers ondersteunen.






Noot voor de redactie:

Voor meer informatie (