ZOOM.experience, Het consumentenevenement voor digitale fotografie

06/11/2008 15:11

Zoom.nl

Fotografie is wat de klok slaat dit weekend in de Jaarbeurs Utrecht met de tweede editie van de ZOOM.experience. Nederlands grootste evenement voor digitale fotografie staat garant voor een enerverende beleving met spectaculaire fotomomenten, leerzame workshops, interessante productpresentaties en natuurlijk geweldige aanbiedingen! Van de beginnende consument tot aan de vergevorderde amateur - er is voor ieder wat wils.

Met de succesvolle editie van 2007 nog vers in het geheugen pakt organisator Zoom.nl het nog groter aan. Om de ruim 30.000 bezoekers nog beter van dienst te kunnen zijn, is de oppervlakte van het evenement verdubbeld. De ZOOM.experience beslaat nu drie hallen in de Jaarbeurs.

De ZOOM.experience staat voor doen én leren. Prominente topfotografen als Govert de Roos (portret/glamour), Frits van Eldik (sport) en Steven Ruiter (natuur/dieren) geven praktische workshops en lezingen om nog beter opnamen te maken. Bezoekers kunnen ook direct aan de slag. Zo geeft wereldkampioen inline-skating Sven Boekhorst spectaculaire demonstraties op een gigantische skatebaan en vliegen snowboarders én acrobaten hoog door de lucht. Er vinden doorlopend interessante workshops over fotografie en fotobewerking plaats, die gratis zijn bij te wonen.

Talenten worden ontdekt tijdens de portfolio reviews waarbij deelnemers eigen werk presenteren aan de jury. De beste fotograaf wint een publicatie van zijn portfolio in de twee aansprekende en toonaangevende fotografiemagazines Zoom.nl en Focus. Ook kunnen bezoekers gratis hun foto's laten afdrukken op de diverse printeilanden. Natuurlijk zijn alle grote merken vertegenwoordigd op de ZOOM.experience, en wordt de bezoeker bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen op fotografiegebied.

Meer informatie over de ZOOM.experience is te vinden op www.zoomexperience.nl. Openingstijden: zaterdag 8 november en zondag 9 november van 10:00 uur tot 17:00 uur.

Over Zoom.nl

Zoom.nl, een uitgave van IDG Nederland, is Nederlands grootste platform voor digitale fotografie en video. Zoom.nl, kent een unieke wisselwerking tussen website, tijdschrift en video-dvd. De online diensten zijn de spil en bieden bezoekers een platform waar zij foto's kunnen delen, bekijken, beoordelen en becommentariëren. Het tweemaandelijkse tijdschrift geeft als verlengstuk van de site bezoekers een leidende rol in de inhoud. Zo worden voor elke uitgave meer dan honderd lezersfoto's gebruikt bij cursussen, interviews en workshops. Zoom.nl neemt daarmee een unieke positie in het bladenlandschap in. Geen enkel Nederlands tijdschrift betrekt de doelgroep zo actief bij de samenstelling van de inhoud. Met een betaalde oplage van 58.165

exemplaren (bron: HOI Q2 2008) is Zoom.nl met afstand marktleider in het segment fotobladen. De online community van Zoom.nl bestaat inmiddels uit 50.000 actieve, geregistreerde leden.

Over IDG

IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds toonaangevende multimediabedrijf in de ICT-branche. IDG is een webcentric company met meer dan 450 websites. Zo'n 140 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 750 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

IDG Nederland bedient duidelijk gesegmenteerde doelgroepen met duidelijk gepositioneerde multimediale merken. Dit zijn op de consument gerichte merken, zoals Computer!Totaal, Zoom.nl, Tips & Trucs en Gamez.nl, en op de zakelijke markt gerichte merken waaronder Webwereld, InfoWorld, ChannelWorld en TechWorld.

Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.zoomexperience.nl