Gemeente Geertruidenberg


Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG)

In 2009 zijn alle gemeenten in Nederland wettelijk verplicht om een basisregistratie adressen (BRA) en een basisregistratie gebouwen (BGR) te hebben ingevoerd. Samen vormen deze twee registraties de BAG.

Alle overheidsinstellingen (inclusief de gemeenten) moeten vanaf 2009 verplicht gebruik gaan maken van deze gegevens.

Om in 2009 de registraties te hebben ingevoerd, is het belangrijk dat alle objecten die hiervoor in aanmerking komen binnen de gemeente een adres hebben gekregen. Om hiervoor te kunnen zorgen kunt u de komende maanden (november en december) medewerkers van de gemeente op straat aantreffen. De medewerkers nemen over het algemeen de situatie van buiten op en hoeven het pand niet te betreden. De medewerkers van de gemeente zijn in het bezit van een legitimatiebewijs van de gemeente en kunnen dit op verzoek tonen.

Voor meer informatie over de BAG kunt u kijken op de website van VROM, www.vrom.nl.