Large popmerchandising: al 10 jaar 'aangesloten'

10/11/2008 09:00

Large Popmerchandising BV

10 november 2008- Large popmerchandising is deze maand 10 jaar online. Begon zij in 1998 met een website die 'droop van de knulligheid', anno nu wordt 85% van de omzet van Large bepaald door inkomsten uit verkoop via de site. Het aantal pageviews groeide in die tien jaar van 20.000 naar zo'n 68000 per dag, iets dat niet elke digitale shop kan zeggen. Large viert het succes door de mensen te bedanken die haar succes mogelijk maakte: de bezoekers zelf.

November is de maand van de opvallende prijsvraag. Met de opdracht om een bepaalde binare code te kraken toetst Large de technische kennis van haar doelgroep. Het is niet alleen een knipoog naar haar digitale geschiedenis, het is ook een hint over de prijs: de winnaar kan een Eee PC 4G Laptop winnen. Van 10 tot en met 19 november lanceert Large daarnaast 10 kortingsacties over 10 producten.

Met meer dan 15.000 producten online en een 200 pagina dikke catalogus is Large nog niet klaar met groeien. Op de vraag hoe het management de toekomst ziet, antwoordt de directie: "Wie zal het zeggen. Met een scan van je eigen body de virtuele paskamer in?"

Ze leggen de vraag vervolgens terug bij de klant. "Verzin het maar en laat het maar horen. Wie weet wat we dan over 10 jaar weer wat te vieren hebben."

Hierin schuilt wellicht ook het antwoord op de vraag wat het geheim van Large' succes is; aansluiting met haar klanten.

LARGE Popmerchandising is een in Nederland en België gevestigd postorderbedrijf dat zich richt op voornamelijk jongeren tussen de 14 en 24 jaar. LARGE is gespecialiseerd in muziekgerelateerde artikelen zoals: cd's, posters, shirts, caps, tassen sierraden, dvd's, en boeken. Ook biedt LARGE merkartikelen, zoals DC Shoes, Vans, Playboy, Overzeas. Tevens heeft LARGE een breed assortiment aan movies, figures, zwaarden, smokers artikelen, babyshirts, funshirts, fun artikelen en gadgets.





http://www.large.nl