Ingezonden persbericht


Persbericht

RUG professionaliseert informatiestromen met Trinicom T5

Wilp, 10 november 2008 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft T5 geïmplementeerd bij de Rijksuniversiteit Groningen (RUG). Om de informatievoorziening te optimaliseren en het contact met studenten nog soepeler te laten verlopen heeft de RUG gekozen voor T5 Web selfservice en T5 Email responsemanagement. De modules T5 Brief-, fax- en baliecontact en T5 Call management worden de komende periode geïmplementeerd.

Belangrijkste aanleiding voor Rijksuniversiteit Groningen om samen te werken met Trinicom, was het toenemende aantal vragen dat bij de balie binnenkwam -zowel fysiek als telefonisch en per e-mail. "De universiteit wil op een professionele manier met de studenten communiceren en het aantal contacten terugbrengen door kwalitatief betere informatie aan te bieden. Consistentie en online beschikbaarheid is hierbij een must", aldus Luut Kroes, Hoofd Afdeling Studentenzaken Universiteit Groningen. De Trinicom modules T5 Web selfservice en T5 E-mail responsemanagement zijn al in gebruik genomen, momenteel wordt gewerkt aan T5 Brief, fax en baliecontact en T5 Call management.

De keuze viel direct op Trinicom. "Wij hoorden van een aantal andere universiteiten positieve berichten over het systeem en de mogelijkheden van Trinicom", zegt Kroes. "Nadat Trinicom een demo verzorgd had en wij bij andere universiteiten naar de resultaten gekeken hadden, hebben wij niet verder gezocht."

De samenwerking tussen de universiteit en Trinicom verloopt goed. Kroes: "Trinicom is een organisatie die goed bereikbaar is, zowel letterlijk als figuurlijk. Zij hebben onze mensen opgeleid en het totale project erg goed begeleid." De RUG bekijkt samen met Trinicom hoe de modules op meerdere plekken binnen de universiteit ingezet kunnen worden. De implementatie is nu beperkt tot de centrale studentenbalie, slechts één van de vele afdelingen. "We denken eraan ook facultaire afdelingen te voorzien van Trinicom oplossingen. Tot nu toe is alles ingericht voor de student, maar T5 is voor bijvoorbeeld de afdeling Personeelszaken ook erg aantrekkelijk", meent Kroes.

De zomermaanden zijn voor de universiteit piekmaanden, wat betekent dat alle systemen voor die tijd draaiend moeten zijn. De bedoeling is dat de modules dit studiejaar volledig geïmplementeerd en in gebruik genomen zijn. Een verdere samenwerking in de toekomst sluit Kroes niet uit. "Met name de chatmodule is voor onze doelgroep erg interessant; studenten werken toch al veel met chat en vragen worden op die manier nog sneller beantwoord. Ik ben zeker van plan me hier in de toekomst meer in te verdiepen."

Ook Wilco Rietberg, directeur van Trinicom, is erg te spreken over de samenwerking met Rijksuniversiteit Groningen: "Niet alleen voor het bedrijfsleven en de overheid is een gestroomlijnde informatievoorziening belangrijk, zeker ook voor onderwijsinstellingen. Met de modules van Trinicom kan de RUG snel en eenvoudig orde scheppen in de hoeveelheid veelgestelde vragen van zijn studenten."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Marleen Lassche, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: marleen@influx-pr.com.