Woonaccent Makelaars ook betrokken na de aankoop van een woning

11/11/2008 14:49

Rotero Groep

Klanten die een huis kopen van of via Woonaccent Makelaars, kunnen vanaf nu rekenen op een gratis eigen website rondom hun nieuwe huis. "Juist in deze tijden is een goede service belangrijk. Ook na de koop bieden we daarom vanaf nu weer wat extra's. Met de KijkMijnHuis website wordt de kopende klant nu ook begeleid in het traject nà de aankoop van een woning", vertelt Marlies Post, Woonaccent makelaar in Amsterdam. "Op deze gratis persoonlijke website kan de kersverse huiseigenaar eenvoudig foto's en verhuisperikelen delen met vrienden en familie. Je kunt berichten ontvangen, digitale kaarten versturen, een blog bijhouden, een verhuisplanning maken maar ook praktische zaken regelen zoals een energieleverancier en je telefoonaansluiting. Een leuke manier om bezig te zijn met je nieuwe huis".

Kopersmarkt

We hebben te maken met een kopersmarkt. De aanhoudende financiële crisis versterkt deze ontwikkeling. "Door het grote aanbod staan prijzen onder druk, daardoor is er meer onderhandelingsruimte voor kopers. Een voordeel dat niet altijd wordt beseft". Uit angst wordt er niet meer gekocht, omdat men bang is het eigen huis niet meer kwijt te raken. Nu wachten kopers en verkopers op elkaar en zijn gefocust op wat de prijzen gaan doen. "Een vicieuze cirkel die alleen doorbroken kan worden door het herwinnen van het consumentenvertrouwen", legt Arthur Matien uit, directeur van Woonaccent Nederland.

Platform scheelt euro's

Met het kopen van een huis, komt er veel op de koper af. Vanaf dat moment zal hij veel keuzes en afwegingen moeten maken met betrekking tot het nieuwe huis. "We willen onze klanten daar graag wat extra ondersteuning in bieden. Het aanbod van informatie op internet is vaak zo groot, dat je door de bomen het bos niet meer ziet", vertelt Marlies Post, Woonaccent makelaar in Amsterdam. "Op de gratis persoonlijke KijkMijnHuis website ontvangt de klant alleen informatie waar hij echt wat aan heeft".

Het platform van KijkMijnHuis levert ook nog voordeelkorting op voor Woonaccent-klanten. "Die extra euro's kun je je dan maar weer besparen, verhuizen is tenslotte al duur genoeg", vindt Marlies Post. Zo krijgt de klant bijvoorbeeld advies over telefonie en inbraakpreventie. De aanbiedingen van A-leveranciers komen echter pas binnen op het moment dat de klant er aan toe is, bijvoorbeeld het regelen van nutsvoorzieningen. En zo wordt er niets vergeten. "Ons uitgangspunt was dat een KijkMijnHuis website naast leuk ook praktisch moest zijn", vult Lex Groenewegen aan van KijkMijnHuis. "En dat is gelukt".

Stichting Homeplan: een huis voor een huis

De koper steunt met het activeren van zijn website indirect Stichting Homeplan. KijkMijnHuis geeft namelijk voor elke website een bedrag aan dit goede doel. Stichting Homeplan bouwt huizen voor de allerarmsten in de derde wereld. "Ondernemen met een maatschappelijke verantwoordelijkheid is een bewuste keuze", vertelt Matien.

Belangrijke documenten veilig opgeborgen

Naast leuke dingen is er nog veel meer te vinden op de eigen KijkMijnHuis website. Neem bijvoorbeeld de Digikluis waarin alle documenten rond de nieuwe woning veilig worden opgeslagen, zoals adressen, aktes, bouwtekeningen, offertes, etc. Of neem de checklist die van pas kan komen bij elke verhuizing, gemaakt door professionals en kosteloos voor klanten van Woonaccent Makelaars ter beschikking.

Alle informatie over de mogelijkheden van een KijkMijnHuis site is te vinden op www.woonaccent.nl of aan te vragen bij de dichtstbijzijnde Woonaccent makelaar.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.kijkmijnhuis.nl