TenneT


TenneT peilt verwachtingen klant

11-11-2008 TenneT groeit en bevindt zich in een zeer dynamische omgeving. Door de overname van alle landelijke hoogspanningsnetten is het klantenbestand van onze organisatie flink gegroeid. Daarom heeft TenneT onlangs een klantverwachtingsonderzoek gehouden onder een aantal van de bestaande en nieuwe klanten. De uitkomsten van dit onderzoek zijn zeer waardevol en worden meegenomen in de verdere ontwikkeling van onze dienstverlening.

TenneT heeft interviews gehouden met een substantieel deel van het aantal klanten. Tijdens deze gesprekken hebben klanten de kans gekregen om verwachtingen die zij van TenneT als netbeheerder hebben, uit te spreken en toe te lichten. De volgende onderwerpen zijn onder meer aan bod gekomen:


* Aansluitingen

* Communicatie

* Facturatie

* Contact met uw relatiemanager

* Aansluit- en Transportovereenkomst

Op het gebied van facturatie zijn de uitkomsten van de interviews bemoedigend. Over het algemeen zijn TenneT-klanten tevreden over de correctheid van de factuur. Verder is het onderwerp communicatie een belangrijk aspect waarover klanten een mening hebben. Duidelijk komt naar voren dat TenneT meer in dialoog met de klant zal moeten gaan en mee kan denken over vragen en problemen. Ook een proactieve houding van TenneT wordt op prijs gesteld. Als het gaat om congestiemanagement willen de ondervraagde klanten op de hoogte worden gehouden van de plannen en ontwikkelingen.

Een volgende stap is het houden van een kwantitatief onderzoek onder al onze klanten. Dit onderzoek bestaat uit een telefonische enquête. Dit onderzoek is bedoeld om te leren hoe TenneT 'scoort' op zaken die u als belangrijk aangeeft. Hierover heeft u inmiddels een e-mailbericht ontvangen. We vragen u vriendelijk om uw medewerking.