TenneT
TenneT peilt verwachtingen klant
11-11-2008 TenneT groeit en bevindt zich in een zeer dynamische
omgeving. Door de overname van alle landelijke hoogspanningsnetten is
het klantenbestand van onze organisatie flink gegroeid. Daarom heeft
TenneT onlangs een klantverwachtingsonderzoek gehouden onder een
aantal van de bestaande en nieuwe klanten. De uitkomsten van dit
onderzoek zijn zeer waardevol en worden meegenomen in de verdere
ontwikkeling van onze dienstverlening.
TenneT heeft interviews gehouden met een substantieel deel van het
aantal klanten. Tijdens deze gesprekken hebben klanten de kans
gekregen om verwachtingen die zij van TenneT als netbeheerder hebben,
uit te spreken en toe te lichten. De volgende onderwerpen zijn onder
meer aan bod gekomen:
* Aansluitingen
* Communicatie
* Facturatie
* Contact met uw relatiemanager
* Aansluit- en Transportovereenkomst
Op het gebied van facturatie zijn de uitkomsten van de interviews
bemoedigend. Over het algemeen zijn TenneT-klanten tevreden over de
correctheid van de factuur. Verder is het onderwerp communicatie een
belangrijk aspect waarover klanten een mening hebben. Duidelijk komt
naar voren dat TenneT meer in dialoog met de klant zal moeten gaan en
mee kan denken over vragen en problemen. Ook een proactieve houding
van TenneT wordt op prijs gesteld. Als het gaat om congestiemanagement
willen de ondervraagde klanten op de hoogte worden gehouden van de
plannen en ontwikkelingen.
Een volgende stap is het houden van een kwantitatief onderzoek onder
al onze klanten. Dit onderzoek bestaat uit een telefonische enquête.
Dit onderzoek is bedoeld om te leren hoe TenneT 'scoort' op zaken die
u als belangrijk aangeeft. Hierover heeft u inmiddels een
e-mailbericht ontvangen. We vragen u vriendelijk om uw medewerking.