Georgia-Pacific stelt Martin Nederhoed aan tot vicepresident Klantontwikkeling voor consumentproducten in de EMEA-regio
11/11/2008 08:05
PR Newswire
BRUSSEL, België, November 11 /PRNewswire/ --
De groep voor de EMEA-regio van Georgia-Pacific heeft vandaag
aangekondigd dat Martin Nederhoed bij het bedrijf is gekomen als
vicepresident Klantontwikkeling voor consumentproducten in de EMEA-regio.
(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20030425/PAPLOGO)
In deze nieuw opgerichte functie zal Nederhoed toezichthoudende
verantwoordelijkheden hebben voor de activiteiten en merken in heel Europa
van de groep. Hierdoor zal met hernieuwde focus aandacht worden besteed aan
consumenten en klanten met gelijktijdige efficiëntie en beste praktijken in
de handelsuitgaven van het bedrijf.
Nederhoed zal in de nieuwe functie specifiek focussen op:
-- Definitie van een duidelijke strategische bedrijfsvisie voor de lange
termijn om te zorgen voor rendabele groei in de organisatie voor
klantontwikkeling bij de consumentproducten van Georgia-Pacific op basis van
een diepgaand begrip van de strategische prioriteiten en organisaties van de
klanten
-- Ontwikkeling en uitrol van oplossingen per categorie voor een snelle,
hoge winkelverkoop van de categorieën waarin Georgia-Pacific actief is, en
positionering van Georgia-Pacific als voorkeursbedrijf om de ontwikkeling van
elke categorie aan te drijven
-- Gebruik van onderzoek van verkoopkanalen en shoppers en optimaal
gebruik van de beste praktijken voor ontwikkeling van betere strategieën voor
de groei van elke categorie via inspanningen in samenwerking met de klant om
de beschikbaarheid en omzetting te optimaliseren via superieure uitvoering op
de aankooppunten
Nederhoed brengt aanzienlijke ervaring bij Georgia-Pacific in. Hij begon
zijn loopbaan in marketing bij Cebeco en Hero International, voordat hij bij
Pepsico Europa manager van de belangrijkste internationale klanten werd. Zijn
vorige baan was bij Reckitt Benckiser CHQ als marketingdirecteur
Internationale handel voor diverse internationale merken voor
textielonderhoud. Hij was voor die functie in Londen gevestigd. Hij
ontwikkelde er met succes strategieën voor de wereldwijde introductie van
productvernieuwingen en werkte daarbij samen met belangrijke internationale
klanten op de afzetmarkten. Hij implementeerde programma's voor de beste
praktijken gericht op efficiëntie van het verkooppersoneel wereldwijd,
optimaal gebruik van kennis over shoppers en aanzienlijke verbetering van de
ruimteverdeling in de winkels.
"Wij zijn erg gelukkig dat wij iemand als Martin met zijn rijke ervaring
en uitgebreide vaardigheden en talenten aan ons team kunnen toevoegen", aldus
Tarek Hallaba, president bij Georgia-Pacific voor consumentproducten in de
EMEA-regio. "Wij weten dat hij onze klanten aanzienlijke waarde zal leveren
en dat hij grote verbeteringen voor onze klanten en ons bedrijf met hen zal
aandrijven."
Nederhoed voegde nog toe: "Georgia-Pacific is een niet-beursgenoteerde
organisatie met een sterke cultuur en bekende merken op de EMEA-markt van
consumentenproducten, zoals Lotus, Moltonel, Okay en Demak'Up. Onze
professionele specialisten en duidelijk gedefinieerde strategieën zullen ons
helpen de groei te verzekeren op onze bestaande en doelmarkten. Ik ben zeer
gelukkig dat ik bij dit team behoor en ik zal met de allerbeste praktijken en
processen helpen om vorm te geven aan een toonaangevend, modern bedrijf voor
de toekomst en om waarde op de lange termijn te creëren voor onze klanten."
Georgia-Pacific heeft haar hoofkantoor in Atlanta (VS) en is een van de
grootste fabrikanten en verkopers ter wereld van tissue, verpakking, papier,
bouwproducten, cellulose en gerelateerde chemische producten. Het bedrijf
heeft circa 50.000 werknemers in dienst in 300 locaties in Noord- en
Zuid-Amerika en Europa. Vertrouwde merken van tissue voor de consument
zijn Lotus(R), Colhogar(R), Delica(R), Tenderly(R), Nouvelle(R) en Vania(R)
voor persoonlijke verzorging in Europa, naast Quilted Northern(R), Angel
Soft(R), Brawny(R), Sparkle(R), Vanity Fair(R) en Dixie(R) voor tafelgerei
in Noord-Amerika. Meer informatie kunt u lezen op www.gp.com.
Oonagh Gannon, Georgia-Pacific, +3223572320. Foto: NewsCom: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20030425/PAPLOGO
-