Gemeente Lopik

Informatiemarkt Huishoudelijke Hulp

Op 2 oktober 2008 heeft de gemeente Lopik alle cliënten een brief gestuurd, die momenteel huishoudelijke hulp ontvangen van Vitras/CMD. Hierin werden zij geïnformeerd over het besluit van Vitras/CMD om vanaf 1 januari 2009 geen hulp meer te leveren in de gemeenten Lopik en Nieuwegein. De gemeente Lopik zorgt ervoor dat alle cliënten ook na
1 januari 2009 hulp blijven houden. Om cliënten te ondersteunen in hun keuze van een andere zorgaanbieder organiseert de gemeente Lopik een Informatiemarkt Huishoudelijke Hulp op 11 november 2008.

Informatiemarkt op 11 november 2008 in de Schouw in Lopik

Wethouder Jan Kooijman opent de bijeenkomst. Daarna geeft een vertegenwoordiger van de gemeente Lopik nadere uitleg. Cliënten kunnen vragen stellen en kennis maken met de verschillende zorgaanbieders. Er zijn informatiekraampjes waar cliënten de verschillende zorgaanbieders kunnen spreken. Ook zijn er zorgbemiddelaars aanwezig. Dit zijn mensen met veel kennis op het gebied van de zorg, die cliënten kunnen ondersteunen bij het maken van hun keuze.

De gemeente Lopik vindt het belangrijk dat cliënten zo mogelijk hun vaste hulp houden. Cliënten worden daarom geadviseerd hun hulp te vragen om mee te komen naar de informatiemarkt. Wellicht kunnen zij dan samen bekijken naar welke zorgaanbieder zij graag toe willen.

Na 11 november 2008 ontvangen alle cliënten een brief van de gemeente Lopik, waarin staat hoe zij zich kunnen aanmelden voor een andere zorgaanbieder. Voor vragen kunnen cliënten contact opnemen met telefoonnummer 030-607 1885.

Programma

Datum: dinsdag 11 november 2008

Tijd: 10.00 uur (inloop vanaf 9.30 uur) - 11.30 uur

Plaats: wijkgebouw De Schouw, Beatrix Plantsoen 5, in Lopik

Eerste deel: van 10.00 tot 10.30 uur


· Welkom door wethouder Jan Kooijman


· Uitleg over wat er aan de hand is en wat de gemeente nu gaat doen


· Uitleg over doel informatiemarkt door gemeente


· Gelegenheid tot stellen van vragen

Tweede deel: van 10.30 tot 11.00 uur

Aanbieders presenteren zich. Cliënten en medewerkers kunnen langs de informatiekraampjes lopen, een gesprek met de zorgaanbieder aangaan, een kopje koffie drinken of advies vragen aan de zorgbemiddelaar.