Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hilversum, 11 november 2008

BNN BENOEMT RAAD VAN TOEZICHT

Het BNN-bestuur heeft, met instemming van de Ledenraad, op 10 november 2008 formeel Stephanie Harmsen, Ferry Houterman en Roland van der Vorst tot Raad van Toezicht van BNN benoemd. Het aanstellen van de Raad is in lijn met de Code Goed Bestuur van de NPO, met als doel het bevorderen van zelfregulering en integriteit.

Algemeen Directeur Lucas Goes: "We hebben drie leden gevonden die BNN goed aanvoelen, maar juist ook aanvullen: een vrouw die zich meer dan bewezen heeft in de top van het Nederlandse bedrijfsleven, een manager in hart en nieren met een uitgebreid bestuurlijk netwerk, en een merkspecialist met verstand van marketing en communicatie. Zij zullen samen met de Ledenraad het merk en onze bedrijfsvoering monitoren. Ik ben heel blij dat we deze mensen aan boord hebben gehaald; hier worden we als BNN beter van."

"Het is fantastisch om met deze club getalenteerde mensen te kunnen werken. BNN is uniek in haar soort en weet op haar eigen manier vaak te prikkelen, te emotioneren en mensen tot denken aan te zetten. BNN heeft hard gewerkt om de positie die ze inmiddels inneemt binnen het Nederlandse medialandschap te kunnen verkrijgen. Als Raad van Toezicht zullen wij ons richten op de verdere professionalisering van BNN, zodat ze nu én in de toekomst op een gedegen, financieel gezonde wijze nog groter wordt en Nederland kan blijven verrassen met haar programma's", aldus Stephanie Harmsen.

De raadsleden:

Stephanie Harmsen (1968), voorzitter: is als Algemeen Directeur in het verleden verbonden geweest aan Vedior Uitzendbureau en Telfort B.V. en heeft een expertise opgebouwd in het professionaliseren en duurzaam uitbouwen van bedrijven die zich o.a. als 'challenger' in de markt positioneren. Ferry Houterman (1949): bekleedt een aantal commissariaten in het bedrijfsleven (Rai-Philip Morris-Holland Casino) en maatschappelijk middenveld (Carré-VVV /ATCB), hij heeft een ruime ervaring in het medialandschap door recente functies als Kroonlid RvT Publieke Omroep, vicevoorzitter Stimuleringsfonds voor de Pers en commissaris Planet Media. Roland van der Vorst (1969): is merkspecialist, ondernemer, wetenschapper. Hij is oprichter van communicatiebureau THEY, onder meer bekend van de RVS-, AEGON- en 'Ik kan' campagnes, en promoveerde op merkenbeleid. Hij schreef onlangs een boek over nieuwsgierigheid.