Ingezonden persbericht


------ PERSBERICHT 11-11-2008 ------

Introductie wereldwijd modenetwerk

Deze week start officieel de zakelijke profielen site van het internationale platform voor de mode. Met deze nieuwe aanvulling op de 10-jarige FashionUnited sites kunnen fashion professionals over de hele wereld makkelijker met elkaar in contact komen doordat men onder andere kan zoeken op beroep en plaats. Daarnaast kan men eenvoudig een referentie check kan doen van bijvoorbeeld een producent of designer.

Tevens kan men zich aansluiten bij specifieke beroepsgroepen en daardoor makkelijk kennis uitwisselen via een 'voorzitter' of rechtstreeks contact opnemen met gelijkgestemden. Zo zijn er bijvoorbeeld 'groups' voor modeondernemers, stylisten, producenten, modejournalisten, CSR, ICT en inkopers.

FashionUnited heeft met meer dan 100.000 ontvangers van de wekelijkse digitale nieuwsbrief en meer dan 1 miljoen bezoekers per maand over sites in 10 landen in 7 verschillende talen, een grote achterban in de mode en confectie. Zij kunnen de netwerk tool al gratis inzetten als persoonlijke CRM tool. De profielen zijn gemakkelijk aan te maken en functioneren eenvoudig. Daaroor wordt netwerken via MyFashionUnited.com nog doeltreffender.

Binnen een jaar wordt verwacht dat wereldwijd 1 miljoen professionals gebruik maken van de tool, die gedurende haar levensduur wordt aangevuld met functionaliteiten waar gebruikers om vragen.

FashionUnited's missie is het leuker en efficienter maken van de modebranche. Mensen die werken in de modebranche werken ontvangen gratis hoogwaardig en onafhankelijk vaknieuws en men kan snel en eenvoudig gebruik maken van de vacaturebank voor de mode en een mondiale gids met modebedrijven. Daar wordt nu de functie van zakelijke profielen site aan toegevoegd.

------- EINDE PERSBERICHT ------