Nederlandse Spoorwegen

12 november 2008

Retail Jaarprijs winnaar Parfumerie Mooi binnenkort op NS stations .
Parfumerie Mooi is op het Retail Gala 2008 uitgeroepen tot 'Beste Starter'. Deze keten opent binnenkort ook winkels op NS stations, naast haar bestaande 18 vestigingen in Nederland. NS is dan ook blij met deze prijs voor Parfumerie Mooi.

NS is verguld met de Retail Jaarprijs voor Parfumerie Mooi. Michel Hueber, commercieel manager retail, NS Poort: "De prijs voor Mooi bevestigt onze keuze om innovatieve formules als Parfumerie Mooi een plek te geven op onze te vernieuwen stations. Begin dit jaar sloten NS en Mooi een overeenkomst voor vestiging op station Leiden en Amsterdam Centraal. Deze winkels worden in de eerste helft van 2009 geopend." De onafhankelijke jury van Retail Jaarprijzen schreef in haar rapport over Mooi: "Met hun vernieuwende concept Mooi zetten de ondernemers Peter van der Meer en Don Kouwenhoven een luxe parfumeriewinkel in de markt, die toegankelijk is voor iedereen. Laagdrempelig, easy to shop en met als stevige basis de belangrijkste zes leveranciers in hun branche. Bijzonder is de centrale catwalk in de winkel. Hier kunnen klanten alles uittesten, opgemaakt worden, kunnen leveranciers zich presenteren en wordt informeel afgerekend. Aan het eind van de catwalk vindt men ook een permanente `beauty school', waar klanten zich individueel of in groepsverband (met vriendinnen bijvoorbeeld) kunnen inschrijven voor een schoonheidscursus in de winkel.Jong en oud, mooi of minder mooi, elke klant kan zich hier thuis voelen. Mooi heeft in haar korte bestaan bewezen levensvatbaar te zijn, ook als franchiseformule voor zelfstandigen. Een prachtige waardering voor het succes, dat de twee ondernemers nu al hebben. En dat in een sterk concurrerende markt met veel professionele spelers. Mooi is een terechte winnaar van de Accon AVM Startersprijs, www.mooiparfumerie.nl."
Iedere week bezoeken miljoenen mensen de NS stations en stationsgebieden. Samen met partners brengen wij deze stationsgebieden tot leven. Daarmee willen NS, met oog voor duurzaamheid, een bijdrage leveren aan de bereikbaarheid, leefbaarheid en mobiliteit van Nederland. NS streeft ernaar de gehele reis, van deur tot deur, makkelijker en aangenamer te maken door op een slimme manier wonen, leren, werken, recreëren, winkelen én reizen bij elkaar te brengen. Hiermee worden multifunctionele, aangename en leefbare stationsgebieden met een uitgebreid aanbod aan service, producten en diensten gecreëerd. Met als resultaat: een aantrekkelijke plek waar nog meer mensen willen komen en waar bedrijven zich graag willen vestigen.
Voor meer informatie over de retailplannen van NS met de grote treinstations: www.mijnproefstation.nl.