Ingezonden persbericht


Schaatsster Anni Friesinger tekent tweejarig sponsorcontract met Valess

Gezonde vleesvervanger gaat samenwerken met topsportster

Tilburg, 13 november - Anni Friesinger krijgt tijdens haar jacht op goud bij de Olympische Winterspelen van 2010 ondersteuning van Valess. Het gezonde alternatief voor vlees is de komende twee jaar sponsor van de topschaatsster. Door haar internationale en sympathieke uitstraling en gezonde leefwijze is Anni Friesinger voor Valess de perfecte ambassadrice. Friesinger krijgt de komende tijd een actieve rol bij de internationale uitbreiding die Valess nastreeft na de succesvolle introductie in Nederland, België en Zwitserland.

Anni Friesinger, een sportvrouw die al jaren aan de top staat, vormt door haar gezonde leefstijl een goede match met Valess. Als internationaal bekende topsporter die over de hele wereld reist, past ze ook prima bij de internationale groeiambities van Valess.

Speciale band met Nederland
'Ik vind het erg leuk dat een Nederlands merk mij ondersteunt', aldus de Duitse Anni Friesinger. 'Ik heb een speciale band met Nederland. Mijn vriend Ids Postma en mijn coach Gianni Romme komen er vandaan en schaatsen is erg populair in Nederland. Bovendien spreken de vernieuwende producten van Valess, die goed passen in een gezond voedingspatroon, mij erg aan.'

Valess zal prominent aanwezig zijn op de kleding van Anni Friesinger. Daarnaast gaat Friesinger in de communicatie van Valess een rol spelen. In Nederland is de eerste campagne begin volgend jaar te zien. Het merk Valess zal het komende seizoen ook tijdens de Europese World Cup-wedstrijden als sponsor zichtbaar zijn.

'Ons succes in Nederland en de internationale groei vragen om een ambassadeur die in alle landen staat voor wie wij willen zijn. Met Anni Friesinger hebben wij de perfecte partner. Ze leeft gezond, is zeer sympathiek en geniet van haar sport. We zijn heel blij dat Anni Friesinger ja heeft gezegd tegen Valess', aldus Wilco van Dijken van Valess.

Succesvolle vleesvervanger
Valess heeft in de afgelopen 3 jaar tijd 18% marktaandeel opgebouwd. Het is het snelst groeiende merk in de markt van vleesvervangers, onder meer door de moderne uitstraling en lekkere producten. Dit jaar bedraagt de groei maar liefst 30%. Voor de introductie at 1 op de 5 Nederlanders een vleesvervangend product en nu is dat 1 op de 3. Valess spreekt een groeiend aantal consumenten aan die af en toe minder vlees willen eten en daarvoor een gezonde variatie zoeken. Geregeld introduceert Valess nieuwe varianten, zoals onlangs Valess Camembert en Valess Mexican. De komende jaren ligt de focus op internationale uitbreiding, waarbij de samenwerking met Anni Friesinger een belangrijke rol gaat spelen.

***
Einde persbericht

Noot voor de redactie,