Ingezonden persbericht


Renée Peeters eerste SRM/MarketingTribune Marketingtalent van het Jaar

Amstelveen 13 november 2008 - Renée Peeters van de BR-ND Positioneringsgroep is door vakopleider SRM en vaktijdschrift MarketingTribune uitgeroepen tot grootste marketingtalent van 2008. Zij ontving daarvoor op 13 november in Studio K de eerste Shooting Star, prijs voor het grootste marketingtalent van het jaar. Voor de prijs waren ook Jeroen Glabbeek van CM Groep, Joris Keijzer van fotoalbumdrukkerij Albumprinter, Noor Rekmans van Nestlé en Mary van Hoek-Hendriks van Koninklijke Peijnenburg genomineerd. De jury roemde Peeters analytische en originele kijk op het vak, haar verdienste voor met name brand postioning en merkenstrategie en de heldere wijze waarop zij haar kennis en kunde toegankelijk maakt voor een brede groep marketeers.

'Renée Peeters is het type jong talent waarvan je mag hopen dat we als branche en kennisgebied lang van haar kennis, kunde en autoriteit gebruik kunnen blijven maken, een unieke vrouw met unieke talenten die ons allen het gevoel geeft dat we nooit uitgeleerd raken over marketing. We zochten en vonden een waardige eerste ontvanger van deze talentenprijs, waarmee we willen aantonen dat marketing een prachtvak is dat zich steeds opnieuw uitvindt,' aldus Peter van Woensel Kooij, voorzitter van de Shooting Star-vakjury. Peeters studeerde Sociale Psychologie en besloot bij Communicatiewetenschap haar kennis te verbreden op het gebied van merkcommunicatie. Haar afstuderen combineerde ze met een onderzoek naar rebranding bij de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). Haar scriptie schreef ze om naar SWOCC-publicatie 40 'Extreme brand makeover', die in januari 2007 is uitgebracht. Haar laatste publicatie over merkdesign zal in november 2008 worden gepresenteerd. Met de SRM/MarketingTribune Marketingtalent van het Jaar willen SRM en MarketingTribune jong marketingtalent, dat zich onderscheidt op de criteria 'vernieuwing', 'toegevoegde waarde voor het vakgebied' en 'aanwezigheid in de branche' eren voor hun verdiensten.