Ingezonden persbericht


VIKTOR&ROLF ZIJN RECLAMEMAN VAN HET JAAR
SIEBURGH (RIJKS) WINT PUBLIEKSPRIJS

AMSTELVEEN- Viktor&Rolf zijn de nieuwe, opmerkelijke 26ste Reclameman van het Jaar. Dat werd zojuist bekend gemaakt in Studio K tijdens een evenement van initiator MarketingTribune, vakblad voor marketing en communicatie.

De benoeming van Viktor&Rolf werd eerder deze maand door een vakjury doorgesproken in het woonhuis van bijna-buurman van het duo Job Cohen. Cohen was de vorige Reclameman en reikte de prijs nu uit. Viktor&Rolf winnen volgens het juryrapport omdat 'beide Nederlandse heren merkiconen zijn geworden die internationaal grote bekendheid genieten. Hun shows zijn briljante explosies van creativiteit, trekken altijd weer de aandacht. Het merk V&R wordt uitgerold via onder meer eigen geuren, samenwerking met H&M en in 2008 met Diesel. Ze zijn de trots van onze creatieve industrie.'

Naast de prijs voor V&R van de vakjury wint Jan Willem Sieburgh de publieksprijs voor zijn werk als zakelijk directeur van het Rijksmuseum, dat ondanks een associatie met "gesloten", toch succes op succes stapelt zoals nu met de diamanten schedel van Damien Hirst .

Tevens werd bekend dat Karian Weijers en Thijs Biersteker (van reclamebureau Wieden+Kennedy, ook al aan de Herengracht) de Gouden Zaag van 2008 mee naar huis nemen voor jong creatief reclametalent en dat Renée Peeters (van bureau de BR-ND Positioneringsgroep) de nieuwe Shooting Star voor SRM Marketingtalent wint.

De jury bestond naast Cohen uit Charles van Renesse (Amsterdam Partners); Jan Rijkenberg, jury president (BSUR); oud-Reclamemannen van het Jaar Diederick Koopal (TBWA\), Chris Mendola (180 Amsterdam); Alexander Ribbink (ex-TomTom, Effiejuryvoorzitter), Béla Stamenkovits (2008) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune) met Lode Schaeffer (S-W-H) en Max Kohnstamm (SRM) als adviseurs. De SRM is hoofdsponsor. Het bleef nog lang onrustig in Studio K in Amsterdam Oost, waar de prijzen vielen.

Meer info op: www.reclamemv.nl en op www.marketingtribune.nl



Ingezonden persbericht