Sogeti presenteert nieuwe TMap publicatie

14/11/2008 11:36

Sogeti Nederland B.V.

De Sogeti Groep heeft de laatste in de serie TMap publicaties, TMap Next Business Driven Testmanagement (BDTM), gepresenteerd op de 16e Eurostar conferentie in Den Haag.

Het boek is geschreven door Sogeti's eigen testexperts. Voor zowel klanten als testprofessionals, biedt Business Driven Testmanagement (BDTM) business en IT managers inzicht in de mogelijkheden om het testproces beter beheersbaar te maken. BDTM maakt het mogelijk een betere balans te verkrijgen tussen resultaat, risico, tijd en kosten. BDTM stelt het resultaat voorop en geeft de opdrachtgever de mogelijkheid het testproces te sturen op risicodekking, tijd en kosten van het testproces in zowel de planning als uitvoeringsfase.

BDTM stelt de klant centraal. Het biedt testmanagers een uitmuntende gereedschapkist om de eisen en wensen van de klant m.b.t. informatiesystemen te vertalen naar concrete, pragmatische en controleerbare testplannen. Deze testaanpak verzekerd dat de uitvoering van deze testplannen expliciet kan worden bewaakt en (bij)gestuurd, dat risico's in kaart worden gebracht en geminimaliseerd, en dat de testresultaten meetbaar herleid kunnen worden tot de oorspronkelijke eisen en wensen van de klant.

Dit nieuwe boek richt zich op twee specifieke doelgroepen: de klant, die te weten wil komen wat BDTM voor zijn of haar organisatie kan betekenen, en de testmanager die gedetailleerde beschrijvingen van activiteiten wil hebben, welke voor elke BDTM-stap moeten worden uitgevoerd. Een specifiek onderdeel van BDTM is het identificeren van de test intensiteit, waardoor de juiste testontwerptechnieken geselecteerd kunnen worden. De BDTM aanpak, onderdeel van de TMap(R) methodiek, helpt de grondigheid van het testen te relateren aan de eisen en wensen van de klant, waardoor het qua tijd en geld niet meer kost dan nodig.

Het boek bevat ook een introductie en een samenvatting van de TMap NEXT Test Management Approach. TMap( is de -de facto- wereldstandaard voor gestructureerd testen, wereldwijd gebruikt in organisaties in zowel de publieke als private sector, en is samen te vatten in 4 essenties:Business Driven Test Management (BDTM) - Testen gebaseerd op de 'business' overwegingen van de klant

Volledig beschreven testproces van strategie tot testuitvoering

Complete 'gereedschapskist', van techniekbeschrijvingen en ondersteuning.

Adaptieve methode - geschikt voor de meest voorkomende situaties en omgevingen.

Aanvullend bevat deze uitgave ervaringen en feedback van gebruikers en testopdrachten, en veel praktische voorbeelden, wat het tot een zeer waardevol en bruikbaar instrument maakt om de huidige en toekomstige uitdagingen het hoofd te bieden in het testvakgebied.

Het boek wordt uitgegeven door specialist in IT uitgaven Tutein Nolthenius en zet de beginselen van 'business case driven' testen uiteen, als eerste beschreven in de test klassieker TMap NEXT, voor resultaat gericht testen. Prijs 24 euro. TMap NextBusiness Driven Test Management (ISBN nummer: 90-72194-80-2) is verkrijgbaar bij geselecteerde boekhandels of kijk op www.utn.nl

Hans van Waayenburg, CEO van Sogeti Europa en aan het hoofd van Sogeti's Testing Solutions: "deze nieuwe uitgave van het boek versterkt de positie van Sogeti als de nummer 1 in 'tought leadership' met betrekking tot 'business'-georiënteerde test strategie en uitvoering overal ter wereld".

Luc-Fran(cc)ois Salvador, CEO of Sogeti SA, voegt in het voorwoord van het boek toe, dat voor zowel business, IT als testmanagers geldt dat het in de praktijk brengen van de gedetailleerde uitleg van Business Driven Testmanagement " je kan helpen je 'business' doelen te bereiken... voorspelbare software realisatie is inderdaad bereikbaar voor/door jouw organisatie".

NOOT VAN DE UITGEVER

TMap NextBusiness Driven Test Management, TMap and TMap Next

TMap NextBusiness Driven Test Management wordt uitgegeven door Tutein Nolthenius; ISBN nummer: 9789072194930. Verkrijgbaar voor: 24 euro. Voor meer informatie, kijk op www.utn.nl

TMap is voor het eerst uitgegeven in 1995 in het Nederlands, en is sindsdien vertaald in het Engels en Duits. Wereldwijd zijn er meer dan 58.000 exemplaren verkocht sinds 1995. TMap Next, een herziening en uitbreiding van het originele boek, is uitgegeven in 2006 in het Nederlands en Engels, in 2007 in het Duits, en recent in 2008 in het Frans.

TMap, TMap Next en TPI zijn geregistreerde handelsmerken van Sogeti

Over Sogeti Nederland B.V.

Sogeti is gespecialiseerd in het ontwerpen, bouwen, implementeren en beheren van ICT-oplossingen. Op het gebied van testen en architectuur nemen wij op de Nederlandse markt een dominante positie in. Sogeti levert met gepassioneerd ICT-vakmanschap een bijdrage aan het resultaat van haar opdrachtgevers. Wij streven daarbij naar hechte en langdurige relaties met opdrachtgevers. Hierdoor dragen de ICT-oplossingen van Sogeti structureel bij aan de strategische doelstellingen van klanten. Meer informatie over Sogeti is te vinden op sogeti.nl en op werkenbijsogeti.nl