Ingezonden persbericht


Microsof Persberichten Header

Onderzoek Microsoft Advertising en Synovate

Bijna een derde van de jongeren discussieert regelmatig online over merken

Schiphol, 14 november 2008 - Een nieuw wereldwijd onderzoek, dat in samenwerking met Microsoft Advertising is uitgevoerd door Synovate, laat zien dat de online betrokkenheid bij merken groot is onder jongeren. Bijna een derde (28%) sprak over een merk op een discussieforum, drie kwart (76%) stuurt regelmatig productinformatie en links door. Bijna een kwart (24%) voegt regelmatig merkgerelateerde content toe aan social network- of videosites en bijna een vijfde (19%) zet merkcontent op hun homepage of sociale netwerksite. Dit blijkt uit het 'Young Adults Revealed' onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd in juni/juli 2008 onder 12.603 respondenten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar in 26 landen.

"Jongeren zijn enthousiast over online merkcontent en -entertainment. De jeugd is ervan overtuigd dat hun mening en enthousiasme over merken ook belangrijk is in hun sociale kring. Ze willen in verband gebracht worden met 'coole' merken en daarom voegen ze clips toe aan hun sociale netwerksites en Windows Live Messenger," vertelt Julian Rolfe, Global Manager, Syndicated Research, Synovate.

Beth Uyenco, Global Research Director, Microsoft Advertising zegt: "Marketeers vinden het moeilijk om jongeren via reclame te bereiken. Uit dit onderzoek leren we dat jongeren graag actief online bij merken betrokken zijn, mits de advertentie uitingen relevant en geloofwaardig zijn. Het is dus interessant voor adverteerders om jongeren al in de testfase van een online campagne te betrekken."

Digitaal actief

Jongeren brengen gemiddeld 2,5 uur van hun dagelijkse vrije tijd door op het internet. Ze zijn hier op diverse manieren bereikbaar. Ze lezen regelmatig hun e-mail (94%), nieuwssites (80%), interesse-sites over films/muziek/games (76%) en chatten met Windows Live Messenger (76%). Bijna driekwart (73%) van de ondervraagden bekijkt videoclips online en stuurt clips door (62%). 40% bekijkt muziekclips en 27% bekijkt clips waarin vrienden te zien zijn. Bijna één op de tien ondervraagden stuurt wel eens virale advertentie- en marketingclips door (9%).

Het onderzoeksrapport kan worden opgevraagd bij de persdesk.

Over Synovate

Synovate is de marktonderzoektak van Aegis Group plc en geeft consumenteninzicht dat leidt tot concurrerende marktoplossingen. De organisatie voorziet klanten van een samenhangende algemene ondersteuning en een duidelijke follow-up van de onderzoeksresultaten. Bij Synovate werken meer dan 6.000 werknemers verdeeld over 63 landen. Ga voor meer informatie naar de website van Synovate: www.synovate.com.

Microsoft Advertising (klein)

Over Microsoft Advertising

Microsoft Advertising is de overkoepelende naam voor de huidige en toekomstige digitale advertentieoplossingen van Microsoft, gericht op het mogelijk maken en verbeteren van het contact tussen merk en consument. Het portfolio van Microsoft Advertising omvat: MSN, Windows Live, Office Live, XBOX, Live Search en Facebook, evenals diverse platforms en tools, waaronder Atlas, AdECN, adCenter, DRIVEpm, Massive en ScreenTonic. Meer informatie over Microsoft Advertising is te vinden op: http://advertising.microsoft.nl .

Microsoft

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en stelt met zijn software, diensten en technologische oplossingen mensen en organisaties overal ter wereld in staat hun ambities te verwezenlijken.