Ingezonden persbericht


Persbericht

Hilversum, 14 november 2008

Eileen en Delta Lloyd initiatiefnemers van de nieuwe radiozender voor automobilisten:

Mark Rutte opent nieuw radiostation Traffic Radio

Mark Rutte, fractievoorzitter van de VVD in de Tweede Kamer, heeft vandaag in Naarden-Vesting het nieuwe radiostation Traffic Radio gelanceerd. Het station, dat zich volledig op automobilisten richt, is een initiatief van mobiliteitsplatform Eileen en verzekeraar Delta Lloyd.

Traffic Radio wordt het eerste Nederlandse (internet)radiostation dat zich volledig richt op de automobilist. Het station brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, een mix van de lekkerste automuziek, verkeersinformatie en autonieuws aangevuld met de meest actuele verkeerstips van medeweggebruikers.

Het station gaat uitzenden via (mobiel) Internet (www.trafficradio.nl) en richt zich in eerste instantie op het gebied groot Amsterdam.

En-én-benadering
Mark Rutte: "Dit initiatief vanuit het bedrijfsleven wil ik van harte ondersteunen. Het huidige kabinet heeft veel te weinig oog voor het naderend verkeersinfarct in Nederland. Het grootste probleem blijft een gebrek aan capaciteit van het wegennet, maar er moet meer gebeuren. Mijn partij kiest voor een noodzakelijke én-én-benadering".

Daarom maakt de VVD in haar mobiliteitsplan ook geld vrij voor investeringen in het openbaar vervoer. Daarnaast moet er meer aandacht zijn voor de mogelijkheid van thuiswerken en voor betere informatievoorziening aan weggebruikers.

"Ik ben in ieder geval blij dat de automobilist, die voorlopig nog uren per dag in de file staat, in elk geval steun krijgt van Traffic Radio!", aldus Rutte.

Interactief
Traffic Radio is er speciaal voor en door de automobilist. Luisteraars kunnen letterlijk en figuurlijk hun stem laten horen op het station. Via de Traffic Radio Tiplijn (035-799 0 799) kunnen luisteraars, 24 uur per dag en 7 dagen per week, bellen naar Traffic Radio om daar hun tips, meningen of gebeurtenissen onderweg door te geven. De ingesproken berichten gaan de zender op en zijn vervolgens voor andere automobilisten weer te beluisteren. Op deze manier beschikt Traffic Radio over de meest actuele verkeerssituatie op de Nederlandse wegen.

Internet radio

Het station speelt volledig in op de ontwikkeling dat steeds meer mensen radio luisteren via (mobiel) Internet en op de verwachting dat er iedereen in de toekomst ook over Internet (radio) in de auto beschikt. Traffic Radio werkt samen met Tunin.FM, een portal die digitale radio via de mobiele telefoon mogelijk maakt.

Initiatiefnemers
"Traffic Radio is een logische vervolgstap in de multi-media strategie van ons mobiliteitsplatform Eileen. Straks heeft iedereen overal onderweg toegang tot Internet, dus ook in de auto. Wij willen hier nu al ervaring mee opbouwen en zoals met veel van onze diensten, weer de eerste mee zijn", aldus Lars Schotanus directeur van Eileen.

Ed van Uijen, directeur New Business Ventures van Delta Lloyd: "Automobilisten zijn een belangrijke doelgroep voor Delta Lloyd. Met Traffic Radio kunnen we een bijdrage leveren aan het verbeteren van de verkeersomstandigheden voor automobilisten. Dit radiostation is voor ons een unieke manier om deze doelgroep te bereiken en onze zichtbaarheid te vergroten".

Distributie onderweg
Traffic Radio is overal onderweg te beluisteren via Tunin.FM, een innovatieve dienst die digitale radio via de mobiele telefoon mogelijk maakt.

Erik de Zwart, radiopionier en aandeelhouder in het bedrijf, legt uit: "Dankzij Tunin.FM kun je Traffic Radio, overal en altijd ontvangen, naast honderden stations uit de hele wereld. Dus ook in de auto! De meeste nieuwe autoradio's beschikken over bluetooth waarmee je je telefoon kunt koppelen zodat je rijdend kunt luisteren naar digitale radio. Je hebt geen aparte digitale tuner nodig, je telefoon is je ontvanger. Digitale distributie via Tunin.FM zorgt bovendien voor een hoge kwaliteit en maakt interactief contact met de luisteraars mogelijk".

Partners
Naast initiatiefnemers Eileen en Delta Lloyd wordt Traffic Radio ondersteund door toonaangevende partners als Vodafone, Athlon Car Lease, Tunin.FM, Autoweek, Park-line, ARS T&TT en The Alwaysbemobile Company.


---