Ingezonden persbericht


Metamorfose voor boekhandel De Slegte

Nieuwe look voor compleet vernieuwde winkel in Den Haag

Amsterdam, 4 november 2008 - Boekhandel De Slegte ondergaat een complete metamorfose. De huisstijl is gemoderniseerd, het logo heeft frisse kleuren gekregen en de winkelindeling is verbeterd. Het nieuwe jasje is voor het eerst te zien op 15 november a.s. tijdens de opening van de eerste volledig vernieuwde winkel in Den Haag. 'De Slegte nieuwe stijl' combineert oude en nieuwe elementen waardoor een eigentijdse winkel is ontstaan zonder het 'De Slegte gevoel' - de passie voor boeken - te verliezen.

Boekhandel De Slegte onderscheidt zich met een breed assortiment bijzondere boeken, zowel tweedehands als ramsj en boeken die door de reguliere boekhandels niet meer worden aangeboden. Al deze boeken worden vanaf 15 november in Den Haag op een nieuwe manier aan boekliefhebbers gepresenteerd.

Die Verwandlung
"Aan de transformatie van de winkels is een boeiend proces voorafgegaan", aldus Ron Mulders, directeur van De Slegte. "We hebben te maken met een snel bewegende markt, waarin het leesgedrag verandert en de internetverkoop toeneemt. Na een gedegen marktanalyse en intensief onderzoek naar de wensen van onze klanten, hebben we heldere keuzes gemaakt voor de winkels en ons assortiment. Deze zijn doorvertaald naar een geheel vernieuwd winkelconcept. Het nieuwe logo is het sluitstuk van deze metamorfose en staat symbool voor ons totale veranderingsproces." De stijlvolle en karakteristieke letters van het logo (de initialen van oprichter Jan de Slegte) zijn gehandhaafd, maar hebben een moderner jasje gekregen. De kleuren van het logo zijn getransformeerd naar een warmer paars en geel. De initialen worden nu omarmd door een letterpatroon dat aangeeft waar de Slegte voor staat: een winkel voor de echte boekenliefhebber.

Toeval is logisch
Wat onderscheidend is voor De Slegte is onder meer de inkoop van tweedehands boeken van particulieren in de winkel. De inkoopbalie staat daarom in het hart van de nieuwe winkel. Het assortiment wordt door deze continue inkoop voortdurend ververst. Nieuwe aanwinsten en bijzondere boeken krijgen in de nieuwe winkel extra aandacht. Naast deze nieuwe presentatie is de vernieuwde winkel logischer ingedeeld en geordend. Alle boeken - tweedehands, antiquarische en ramsj - zijn ondergebracht in zeven hoofdrubrieken, waardoor klanten op één plaats in de winkel alle boeken binnen die hoofdrubriek kunnen vinden.

Duizendmaal welkom
Het resultaat van de metamorfose is een eigentijdse boekenwinkel die qua inrichting en indeling helemaal aansluit op de wensen van deze tijd. Een plek waar de echte liefhebber van boeken optimaal nieuwe boeken kan ontdekken. De eerste winkel nieuwe stijl wordt op 15 november geopend door schrijver, dichter en theatermaker Bart Chabot. Hij signeert die middag - geheel in zijn eigen bijzondere stijl - alle boeken die verkocht worden. Bovendien wacht er een uniek presentje voor de eerste 1000 klanten.

De komende tijd wordt het nieuwe winkelconcept in Den Haag getest en daar waar nodig aangepast, voordat ook andere winkels aan bod komen.

Over De Slegte
De Slegte is ruim honderd jaar geleden opgericht door Jan De Slegte. Inmiddels is de onderneming uitgegroeid tot een bedrijf met 27 winkels in Nederland en België. De onderneming heeft een bijzondere plek in de boekenwereld. De Slegte verkoopt boeken die in reguliere boekenhandels niet meer te koop zijn en biedt bijzondere boeken, zowel tweedehands boeken die gekocht zijn van particulieren als ramsj. Verder worden in de meeste winkels van De Slegte - en op de site www.deslegte.nl - school- en studieboeken verkocht. De Slegte beschikt over goed gekwalificeerde medewerkers met passie voor boeken. Deze passie staat centraal in het doen en laten van de onderneming.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht