AutoRai

Verdere verfijning voor Volkswagen Phaeton

(11/17/2008)
Het modeljaar 2009 staat voor de Volkswagen Phaeton in het teken van verdere verfijning. Nieuw in het motorengamma is de direct ingespoten 3,6-liter V6. Deze is krachtiger én zuiniger dan de motor die hij aflost. Ook nieuw zijn het geavanceerde infotainment-systeem met touchscreen en de keramische remschijven.

De Volkswagen Phaeton is voortaan leverbaar met V6 FSI met directe benzine-inspuiting. Deze motor levert een vermogen van 206 kW/280 pk - een winst van 39 pk ten opzichte van de huidige V6. Ondanks het hogere vermogen is de nieuwe motor gemiddeld 0,4 liter pet 100 kilometer zuiniger dan zijn voorganger en is de auto in prijs gelijk gebleven: ⬠93.750,- incl. btw/bpm. Alle voor de Phaeton beschikbare benzine- en dieselmotoren voldoen nu al aan de nieuwe Euro 5 emissienorm.

Infotainment op niveau
De Phaeton is met ingang van modeljaar 2009 leverbaar met een nieuwe generatie infotainment-systemen, de RCD 810 en de RNS 810. Beide versies beschikken over een 8-inch touchscreen. Dit kleurenscherm biedt snelle toegang tot diverse nieuwe functies; de bediening is zeer eenvoudig. Via dit systeem is ook de automatische airconditioning te bedienen. Het radio-navigatiesysteem RNS 810 (⬠3.990) kan indien gewenst worden aangevuld met een high-end soundsystem (1.000 Watt) van het merk Dynaudio.

Verfijning tot in detail
De verfijning van de Phaeton is ook terug te vinden in diverse details. De grille is bijvoorbeeld licht gewijzigd, er zijn nieuwe lichtmetalen velgen beschikbaar (17-, 18- en 19-inch) en het lakprogramma is aangevuld met drie nieuwe lakkleuren (Silver Leaf Metallic, Beryllium Grey Metallic, Mocca-Anthraciet Pareleffect). De nieuwe bekledingskleuren en houtafwerking in het interieur sluiten daar perfect bij aan. Ook nieuw is de witte verlichting van de schakelaars in het interieur. Het topmodel, de Phaeton W12, is voortaan standaard uitgerust met keramische remschijven. De vernieuwde Phaeton is per direct bestelbaar.